Dobrej jakości teksty generują ruch na Twojej stronie WWW. Z dwóch powodów: po pierwsze użytkownicy z łatwością docierają do nich i chcą je czytać, a po drugie wyszukiwarki wyżej oceniają witryny, które publikują interesujące i wyczerpujące materiały. Innymi słowy: odpowiednio przygotowane treści zwiększają szansę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, jak zwiększyć ruch na stronie, pisząc dobre teksty SEO.
Co to jest SEO?
Zacznijmy od podstaw. SEO to angielski skrót pochodzących od słów: Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek.
Działania SEO to wszystkie działania na stronie WWW i poza nią, które mają na celu poprawienie pozycji danej witryny w organicznych (niesponsorowanych, bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.
Jednym z ważniejszych elementów działań SEO jest optymalizacja treści. Dowiedz się, jak pisać teksty SEO, aby zajmować wysokie pozycje w rankingach Google i zdobywać nowych klientów.
Jak pisać teksty zgodne z zasadami SEO?
Zastanawiasz się, jak pisać skuteczne teksty SEO? Trzeba trzymać się konkretnych zasad, które sprawiają, że czytelnicy będą chętnie do Ciebie wracać, a roboty wyszukiwarek wysoko oceniać Twój internetowy adres. Teksty SEO to także sposób na to, aby zyskiwać autorytet eksperta w swojej branży (Topical Authority) i wzbudzać zaufanie wśród klientów.
Dobre teksty SEO:
- poruszają tematy, które interesują Twoich czytelników,
- odpowiadają na najczęstsze pytania Twoich potencjalnych klientów,
- zawierają słowa kluczowe związane z tematem artykułu,
- są przygotowywane na podstawie solidnego researchu,
- są oryginalne i poparte wiarygodnymi źródłami,
- wyczerpują poruszany temat i poruszają jego najważniejsze wątki,
- zawierają hierarchiczne nagłówki (H1, H2, H3),
- zawierają wypunktowania i pogrubienia wyrazów,
- są wzbogacone o zdjęcia i inne materiały (np. infografiki),
- są opatrzone meta danymi (meta title i meta description),
- zawierają linki wewnętrzne odsyłające do innych miejsc na Twojej stronie.
Jak widzisz, to, czy dane teksty są zgodne z zasadami SEO, zależy od wielu czynników. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z nich.
Skąd brać pomysły na artykuły?
Teksty, które publikujesz na stronie WWW swojej firmy lub na firmowym blogu, powinny wiązać się z Twoją działalnością. Pomysły na tematy warto czerpać z zapytań klientów, ale także z takich narzędzi jak Senuto czy Semstrom. Dzięki nim dowiesz się, czego szukają internauci na temat Twojej branży.
Skąd wziąć słowa kluczowe?
Słowa kluczowe dotyczące Twojej działalności znajdziesz w tych samych narzędziach, co pomysły na artykuły. Dodatkowo możesz skorzystać po prostu z wyszukiwarki Google i propozycji, które wyświetla po wpisaniu frazy związanej z Twoją branżą.
Co zrobić, żeby tekst był przejrzysty?
Ważne dla czytelników i algorytmów wyszukiwarek jest to, żeby tekst był czytelny i przejrzysty. Dzięki temu łatwiej odnaleźć w nim poszukiwane informacje.
Przejrzystość tekstu wzmacnia podział na krótkie akapity i krótkie zdania oraz nagłówki, które precyzyjnie informują, co znajduje się w kolejnej partii tekstu. Pomocne w odnalezieniu ważnych fragmentów jest też pogrubianie kluczowych wyrazów, fraz, a nawet całych zdań.
Jeśli wyliczasz elementy jakiejś większej całości, koniecznie skorzystaj z wypunktowań.
Jak napisać dobry tytuł?
Tytuł artykułu, czyli nagłówek H1 powinien informować o tym, co znajduje się w artykule, jednocześnie zachęcać do sprawdzenia jego treści.
Jeśli tytuł nie będzie zgadzał się z treścią, stracisz zaufanie czytelników. Staraj się zachować balans pomiędzy informowaniem i intrygowaniem odbiorców. Używaj też w naturalny sposób słów lub fraz kluczowych.
Czym są meta dane?
Meta dane, czyli meta title i meta description to tytuł i opis, który wyświetla się m.in. w wynikach wyszukiwania. To często pierwsze treści związane z Twoją stroną, które wyświetlają się użytkownikom.
Meta tytuł powinien różnić się od tytułu H1, który jest widoczny na stronie. Jednocześnie powinien spełniać te same funkcje, czyli informować, co znajduje się na danej podstronie i zachęcać, do kliknięcia linku.
Meta opis krótko streszcza to, czego dotyczy artykuł. Powinien zawierać słowa kluczowe oraz zwrot CTA (Call to Action), czyli wezwanie do działania. Na przykład: „Sprawdź, jak zrobić remont łazienki”, „Dowiedz się, jak wybrać rower” itd.
Czym są linki wewnętrzne?
Linki wewnętrzne to wszystkie odnośniki, które odsyłają do innych miejsc Twojej strony internetowej. Menu na stronie głównej składa się właśnie z linków wewnętrznych. Ale warto także umieszczać je w tekstach.
Na przykład, jeśli napisałeś tekst „Jak wybrać laptop do pracy”, na końcu artykuł umieść link do artykułu powiązanego tematycznie, np. „Jak wybrać laptop do gier”.
Wówczas tworzysz ścieżkę na swojej stronie, po której czytelnicy mogą z łatwością się poruszać. Dzięki temu spędzają więcej czasu na Twojej stronie WWW i chętniej skorzystają z Twojej oferty.
Co poza słowem pisanym?
Poza samym tekstem warto wzbogacać artykuły zdjęciami, filmami i infografikami. Ułatwia to zrozumienie treści i urozmaica podstronę, nadając jej więcej koloru i różnorodności.
Ponadto nie wszystko da się precyzyjnie opisać słowami. Jak to mówią: „jedno zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów”.
Dobre teksty SEO – podsumowanie
Jak widzisz, na dobry tekst SEO składa się bardzo wiele elementów, więc jeśli nie masz czasu na ślęczenie nad klawiaturą, zleć to zadanie specjalistom.
Copywriterzy z agencji reklamowej WeNet wiedzą, jak powinien wyglądać skuteczny tekst SEO. Przygotują dla Ciebie treści związane z Twoją branżą, które przyciągną odbiorców i będą pracować na wysoką pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
Fachowcy z WeNet.pl tworzą materiały na podstawie najnowszych aktualizacji wyszukiwarki Google. Dzięki temu masz pewność, że warstwa tekstowa Twojej witryny nieustannie pracuje na popularność Twojej marki w sieci.