Skuteczne pozycjonowanie to kluczowy filar kampanii reklamowej

Miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to realna przewaga nad konkurencją, zwiększenie liczby odwiedzin, a co za tym idzie wzrost sprzedaży produktów i usług. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że najwyższe pozycje w Google nie są dziełem przypadku, a efektem dobrze zaplanowanej strategii SEO.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron określane również akronimem SEO (z ang. Search Engine Optimization) to zbiór wszystkich działań marketingowych mających na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w rankingach organicznych wyników wyszukiwań. Słowo organicznych jest o tyle kluczowe, że mówimy wyłącznie o darmowych wynikach, czyli bez korzystania z opłacanych za każde kliknięcie reklam (np. Google Ads). W praktyce pozycjonowanie ma sprawić, że po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarce, nasza strona zostanie umiejscowiona na najwyższych pozycjach w rankingu wyników.
O ile wszystkie działania SEO mają w założeniu jeden cel, to trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że cały ten proces składa się z wielu różnych metod, które dzielimy na dwie główne kategorie: onsite oraz offsite.
- Działania onsite Tutaj mówimy o wszystkich metodach stosowanych bezpośrednio na pozycjonowanej stronie. Będzie to głównie dostosowanie kodu źródłowego strony (np. pod kątem Core Web Vitals, czyli wskaźników do oceny stron przez Google), przemyślana struktura linków wewnętrznych, oraz publikacja i optymalizacja znajdujących się na stronie treści.
- Działania offsite Działania poza pozycjonowaną stroną opierają się w głównej mierze na linkbuildingu, czyli pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Tutaj jednak należy zachować ostrożność, gdyż nieodpowiedni profil linków, zamiast pomóc, może zaszkodzić. To jeden z głównych powodów, dla których warto skorzystać z pomocy profesjonalistów zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem.
Wpływ pozycjonowania strony internetowej na kampanię reklamową
Korzyści płynące z pozycjonowania stron internetowych sprawiają, że SEO bezsprzecznie powinno znaleźć się w każdej strategii marketingowej zarówno w przypadku wielkich marek, jak i małych, lokalnych firm. SEO nie tylko realnie wpływa na liczbę odwiedzin oraz ilość konwersji, ale też wspiera pozostałe działania reklamowe.
Dzieje się tak przede wszystkim dzięki zwiększeniu widoczności danej strony, co oznacza, że staje się ona łatwiejsza do odnalezienia przez klientów. Świetnym przykładem jest wpieranie klasycznych kampanii reklamowych (np. telewizja lub billboardy) przez skuteczne SEO. W ten sposób potencjalny klient, który zostanie zainteresowany komunikatami reklamowymi, bez problemu odnajdzie firmową stronę w wyszukiwarce Google.
Warto dodać, że działania związane z SEO wpływają także na wzrost świadomości marki oraz budowanie autorytetu w branży. Badania jasno wskazują na to, że strony internetowe wyświetlane na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania, cieszą się dużo większym zaufaniem użytkowników.
SEO jest najtańszą formą marketingu internetowego
Pozycjonowanie strony internetowej jest nieodłącznym elementem kompletnej strategii marketingowej, a przy tym najtańszą formą reklamy w sieci zwłaszcza pod kątem długofalowych korzyści dla firmy. Co prawda pozornie koszty działań SEO mogą wydawać się spore, to w praktyce okazuje się, że jest to najtańsza forma reklamy internetowej. Jasne, w bezpośrednim porównaniu z kosztem pojedynczego kliknięcia reklamy wypada blado, ale szukając odpowiedzi na pytanie, czy SEO się opłaca, należy spojrzeć na ten proces z długoterminowej perspektywy.
W przeciwieństwie do reklam w formie CPC (cost-per-click), z którymi mamy do czynienia w ramach kampanii Google Ads czy Facebook Ads, wyniki wypracowane w ramach pozycjonowania stron internetowych wpływają na wiele aspektów funkcjonowania firmy. Co więcej, wysokie pozycje utrzymują się przez jakiś czas nawet po zakończeniu wszelkich działań. W przypadku płatnych reklam po wyłączeniu kampanii nasze kreacje natychmiast przestają pokazywać się w wynikach wyszukiwania.
Warto też dodać, że pozycjonowanie pozytywnie wpływa na same treści i ocenę strony przez algorytmy wyszukiwarki, co z kolei pozwala obniżyć koszt pojedynczego kliknięcia reklam Google Ads.
Wsparcie Agencji SEO w kampanii internetowej
Oczywiście podstawowe czynności związane z pozycjonowaniem strony internetowej można zacząć wprowadzać na własną rękę. Natomiast należy zdawać sobie sprawę z tego, że osiągnięcie naprawdę wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania jest skomplikowanym procesem. Wymaga to sporego doświadczenia i wiedzy, a także trzymania ręki na pulsie, gdyż wymagania algorytmów Google zmieniają się bardzo często. Co więcej, nieumiejętne działania, zamiast pomóc i zwiększyć widoczność strony w internecie, mogą zaszkodzić, a w niektórych sytuacjach nawet doprowadzić do wykluczenia adresu z wyników wyszukiwania.
Jak wygląda współpraca z agencją SEO BEFORE AFTER****? Każdorazowo zaczynamy od przeprowadzenia dokładnego wywiadu z klientem, co ma nam pomóc w określeniu długoterminowych celów i wpłynąć na efektywność prowadzonych przez nas działań. Dzięki temu możemy zaproponować dopasowaną do konkretnych wymagań i specyfiki danej branży strategię mającą znacząco zwiększyć widoczność stron w wynikach wyszukiwania. Oczywiście proponowane przez nas metody mogą być dostosowane do trwającej lub dopiero planowanej kampanii reklamowej, tak aby całość idealnie ze sobą współgrała i realnie wpływała na rozwój firmy.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski