Wymiary grafiki Facebooka to zbiór zasad i przepisów, które służą do tworzenia reklam na Facebooku. Celem tych zasad jest, aby reklamy dobrze wyglądały, a także były zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Te wskazówki mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości reklam na Facebooku, co doprowadzi do wyższych współczynników klikalności i większej liczby konwersji. Wymiary grafiki na fb zmieniają się od dłuższego czasu, a firma przechodzi obecnie wiele zmian. W przyszłości możemy spodziewać się więcej niż jednego zestawu wytycznych dotyczących wymiarów obrazów na Facebooku, ponieważ warto zachować ten artykuł jako punkt odniesienia i zaglądać do niego za każdym razem, gdy potrzebujesz pomocy z obrazami. Tworzysz konto lub stronę, która musi być profesjonalna? Koniecznie skorzystaj z naszego przewodnika po wymiarach zdjęć na Facebooku!
Znaczenie grafiki w mediach społecznościowych
W mediach społecznościowych duże znaczenie ma grafika, spójność i moderacja treści. Dobra jakość naszej pracy przełoży się na zwiększenie ruchu na Twoim profilu, polubień strony, fanów czy wartościowych kontaktów. Wiadomo, że angażującym treściom powinna towarzyszyć odpowiednia grafika. W końcu to pierwsza rzecz, która "wpada nam w oko". Potencjalny klient, który wchodzi na jeden z naszych fanpage'y, musi mieć poczucie, że nie znajduje się na przypadkowym profilu lub fałszywce - takie wrażenie sprawiają konta, które nie uzupełniły podstawowych informacji, a także profile o słabej spójności graficznej (brak im jakiegokolwiek sensu). Tworząc zdjęcie profilowe i obrazek w tle, powinniśmy już na tym etapie ustalić, jaki styl mamy dla siebie (można to zrobić bez doświadczenia z grafikami). Dotyczy to kolorów i ogólnego systemu - czy chcemy czegoś poważniejszego, jak fotografia czarno-biała, czy czegoś jaśniejszego, jak pastelowe kolory... itd.
Ile treści na grafice powinieneś zamieścić
Do niedawna, tworząc na Facebooku grafikę reklamową, trzeba było brać pod uwagę nie tylko jej aktualne wymiary, ale także to, jaki procent tekstu zawiera. Nie mógł on przekraczać 20% całego obrazu. Karą za nieprzestrzeganie tych standardów były gorsze statystyki w dotarciu do potencjalnych odbiorców lub całkowite zablokowanie platformy reklamowej Facebooka. Jednak w chwili obecnej zasada ta została porzucona przez Fb i wszyscy projektanci mają pełną swobodę w tworzeniu - tak długo, jak ograniczona ilość tekstu jest nadal włączona; powołując się na badania i analizy, które wykazały, że takie obrazy z pewnym tekstem dają lepsze wyniki niż te bez tekstu w ogóle. Jak tylko stworzysz swój produkt/obraz reklamowy na Fb, zacznij prowadzić kampanię - najpierw promuj stronę profilu swojej firmy, a dopiero potem inne posty, takie jak produkty czy wydarzenia, które będą skierowane do zainteresowanych nimi klientów.