Kolorowanki promujące Poznań przyciągają turystów z Belgii! Ponad 200 tysięcy podkładek-kolorowanek z rysunkami polskich miast trafiło do belgijskich restauracji, w tym rysunki Poznania. To tylko jedna z wielu inicjatyw mających na celu przyciągnięcie turystów do naszego miasta, które w zeszłym roku odwiedziła rekordowa liczba gości.
- 200 tysięcy podkładek-kolorowanek trafiło do belgijskich restauracji.
- Akcja promocyjna przygotowana przez PLOT i Polską Organizację Turystyczną.
- Poznań odwiedziło ponad 4 miliony turystów w 2023 roku.
- Najwięcej turystów pochodziło z Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii.
Blisko 200 tysięcy podkładek-kolorowanek z wizerunkami polskich miast, w tym Poznania, zostało rozdystrybuowanych do 80 restauracji w Belgii. To element kampanii promocyjnej mającej na celu przyciągnięcie turystów do stolicy Wielkopolski. Akcja, skierowana głównie do rodzin z dziećmi, pozwala młodym gościom belgijskich restauracji na pokolorowanie rysunków podczas oczekiwania na posiłek, a dorosłym na zapoznanie się z atrakcjami Poznania, Wrocławia i Łodzi.
Pomysłodawcą akcji jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna (PLOT) we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Kolorowanki zaprojektowała poznańska artystka, znana pod pseudonimem SiXi Art. „Akcja spotkała się ze świetnym przyjęciem, a kolorowanki tak przypadły Belgom do gustu, że są później także pobierane ze strony internetowej. Jestem pewien, że jeszcze nie raz sięgniemy po taką formę promocji”, mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.
Warto zaznaczyć, że to tylko jedna z wielu inicjatyw promujących Poznań poza granicami Polski. W styczniu tego roku, dzięki kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej, po Londynie jeździły taksówki z wizerunkiem poznańskich koziołków. W marcu oferta turystyczna miasta była prezentowana na największych targach turystycznych ITB w Berlinie. W maju w czeskiej telewizji ukazał się program „V karavanu po Polsku” poświęcony Poznaniowi i Wielkopolsce, a miasto promowało się również na targach turystycznych na Bliskim Wschodzie.
Promocje te przynoszą wymierne efekty. W 2023 roku Poznań odwiedziło ponad 4 miliony turystów, co jest rekordowym wynikiem. Blisko milion z nich skorzystało z usług poznańskich hoteli. Najwięcej turystów pochodziło z Niemiec (21%), Stanów Zjednoczonych (15%) oraz Wielkiej Brytanii (11%). Coraz częściej odwiedzają nas także Włosi i Hiszpanie, z rosnącym o 32% i 41% udziałem odpowiednio.
Wśród popularnych atrakcji w 2023 roku znalazły się Termy Maltańskie, które odwiedziło 2,11 mln osób, Nowe Zoo z 417 tys. gości oraz Stare Zoo z 337 tys. odwiedzających. Muzeum Narodowe w Poznaniu przyciągnęło 134 tys. osób, a Muzeum Sztuk Użytkowych 127 tys.
Na podst. UM Poznań