Urząd Miasta Poznania: POSUM i Poznań Kontakt - razem dla pacjentów
Czekasz na wizytę u specjalisty? Poznański system rejestracji pacjentów wyznacza nowe standardy! Sprawdź, jak nowe rozwiązania technologiczne skracają kolejki i ułatwiają życie mieszkańcom.
  • Rekordowo krótki czas oczekiwania na rozmowę z infolinią w Poznaniu.
  • Sprawna rejestracja do siedmiu specjalistów dzięki współpracy z Biurem Poznań Kontakt.
  • Wprowadzenie powiadomień SMS znacząco zmniejszyło liczbę nieodwołanych wizyt.
  • Planowane poszerzenie oferty o kolejne poradnie specjalistyczne w najbliższym czasie.

W Poznaniu pacjenci mogą już teraz odczuć pozytywne efekty współpracy między miejską infolinią a ośrodkiem medycznym. Dzięki temu zintegrowanemu podejściu, czas oczekiwania na połączenie z konsultantem to jedynie 40 sekund. Ponadto, zdecydowana większość, bo aż 90 procent połączeń, jest szybko obsługiwana.

Początkowo system rejestracji obejmował jedną poradnię, teraz jednak pacjenci mogą rejestrować się do siedmiu różnych specjalistów. "Dzięki profesjonalnemu podejściu do procedury zapisów udało nam się przeprowadzić już prawie 10 tysięcy rozmów z pacjentami" - podkreśla Konrad Zawadzki, dyrektor Biura Poznań Kontakt. Zaznacza również, że to zaledwie początek rozwijającej się współpracy, która w przyszłości ma przynieść jeszcze więcej udogodnień.

Biuro Poznań Kontakt umożliwia rejestrację telefoniczną pod numerem 61 647 77 80, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 19:00. Po wybraniu odpowiedniego numeru na infolinii, pacjenci są łączeni z konsultantem danej specjalizacji.

POSUM nie pozostaje w tyle za nowoczesnymi technologiami, wprowadzając powiadomienia SMS dla pacjentów. To rozwiązanie nie tylko przypomina o zbliżających się wizytach, ale również umożliwia ich łatwe odwoływanie, co od lipca do grudnia zaowocowało zwolnieniem ponad 1400 terminów, na które mogli zapisać się inni oczekujący. "Wprowadzone zmiany są przede wszystkim korzystne dla pacjentów" - mówi Konrad Zaradny, dyrektor POSUM, podkreślając wygodę i efektywność nowych rozwiązań.

Aktualnie z systemu powiadomień SMS korzysta 16 poradni, a w najbliższym czasie dołączą do nich kolejne specjalności, co zapowiada dalszą poprawę dostępności usług medycznych dla mieszkańców Poznania.


Artykuł zaczerpnięty z: Urząd Miasta Poznania