W stolicy Wielkopolski na przystankach tramwajowych i autobusowych, stoi już pięćset nowych wiaty. Projekt jest częścią realizowanej od 2019 roku inicjatywy mającej na celu modernizację poznańskich przystanków, poprawę komfortu korzystania z komunikacji publicznej oraz dbałości o estetykę miasta.

- Nowe wiaty poprawiają nie tylko estetykę miasta, ale i komfort pasażerów komunikacji publicznej. Liczba wiat, które od czasu przekazania tego zadania Grupie MTP pojawiły się na przystankach tramwajowych i autobusowych oraz ich ujednolicony wygląd, to dowód, że była to dobra decyzja - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Korzystają też mieszkańcy obszarów peryferyjnych, gdzie trafiają wiaty zdemontowane m.in. z centrum po wcześniejszej renowacji.

Do końca 2023 roku w Poznaniu pojawi się łącznie ponad 510 nowych wiat przystankowych, a dodatkowo blisko 170 zostanie kompleksowo wyremontowanych i przeniesionych zgodnie z sugestiami mieszkańców i rad osiedli. Zadanie to jest realizowane w ścisłej współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym, Zarządem Transportu Miejskiego oraz Poznańskimi Inwestycjami Miejskimi zgodnie z wytycznymi miejskiego transportu zbiorowego i planami inwestycyjnymi Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. Cały proces zakończy się w roku 2025.

- Stawiane przez zespół City Marketingu wiaty przystankowe są nowoczesne, bezpieczne i komfortowe dla mieszkańców. Blisko 60 procent z nich zostało wyposażonych w oświetlenie, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo pasażerów. Dodatkowo, większość z nich została zastąpiona przez większe modele, dzięki czemu powierzchnia chroniąca pasażerów zwiększyła się o ponad 30 procent - podkreśla Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP.

City Marketing zarządza już blisko 1100 wiatami w mieście. Na 24 z nich (m.in. na Moście Teatralnym, przy ul. Fredry i okolicach Dworca Głównego) posadzono tzw. zielony dach, czyli rozchodnik magazynujący wodę, przyciągający owady zapylające i pomagający niwelować miejskie wyspy ciepła. Kolejnych 16 wiat zostanie dostosowanych do zazielenienia w pierwszej połowie 2024 roku. Co poprawia nie tylko jakość komunikacji miejskiej, ale również wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju i dbałości o estetykę miasta.

MTP