Obecnie dostępnych jest naprawdę wiele metod komunikacji na odległość, w tym e-maile czy specjalne komunikatory. Nie znaczy to jednak, że SMS-y straciły rację bytu - wciąż wbrew pozorom odgrywają dużą rolę i są warte uwagi, zwłaszcza, jeśli chodzi o przeznaczenia biznesowe.
Wysyłka SMS nie musi być ręczna - przeciwnie, istnieją platformy, które pozwalają ją całkowicie zautomatyzować, o czym można więcej dowiedzieć się pod adresem https://mprofi.pl/uslugi/wysylka/. Tymczasem poniżej postaramy wskazać jej najciekawsze i najbardziej użyteczne zastosowania.
Zastosowania masowej wysyłki SMS są wręcz niezliczone
Z uwagi na niski koszt masowej wysyłki SMS, to dobra opcja zarówno dla niewielkich, jak i dużych firm. W niemal każdej branży można znaleźć przykłady na kreatywne i skuteczne wykorzystanie tej metody komunikacji.
Najczęściej spotykane rozwiązania obejmują wysyłanie powiadomień o promocjach, specjalnych ofertach, konkursach, nowej kolekcji, zmianie godzin funkcjonowania czy otwarciu kolejnej lokalizacji.
Firma prowadząca kursy czy szkolenia bez problemu przekaże za pomocą SMS-ów różne materiały dla kursantów, a także informacje o godzinach i datach spotkań. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby, z uwagi na możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej, prowadzić za pośrednictwem wiadomości tekstowych zapisy na wydarzenia bądź organizować ankiety.
Masowa wysyłka SMS jest niezwykle skuteczna
Tradycyjny list wysłany pocztą zostanie prawdopodobnie odczytany najwcześniej po kilku dniach, e-mail - zależnie od sytuacji, ale zapewne po kilku godzinach. Tymczasem SMS-y przyciągają uwagę większości osób na tyle, że zapoznajemy się z nimi błyskawicznie (pomaga w tym fakt, że mało kto obecnie nie nosi przy sobie cały czas smartfona).
To więc zarówno wygodna, jak i skuteczna forma komunikacji. Przede wszystkim z klientami, ale nie tylko - przyda się także do porozumiewania się z partnerami biznesowymi czy pracownikami (np. osobami prowadzącymi szkolenia).
Ograniczenie w długości komunikatu wbrew pozorom nie jest problemem. Niewielka ilość tekstu zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca odczyta całość, a do treści można dołączyć link do strony, na której temat zostanie rozwinięty w większych szczegółach.
Dla wysyłki wiadomości mogą być ustalane warunki
Najprostszym typem masowej wysyłki SMS jest przesłanie takiego samego komunikatu do całej wybranej listy kontaktów w ściśle określonym momencie. Niejednokrotnie takie rozwiązanie się przyda, natomiast warto wiedzieć, że istnieją także bardziej złożone rozwiązania (z których jednocześnie stosunkowo łatwo się korzysta, nawet bez szczególnej wiedzy technicznej).
Za pomocą narzędzi do automatyzacji można z łatwością ustawić warunki, aby na przykład na podstawie danych z kalendarza uczestnicy nadchodzących spotkań czy wizyt zawsze otrzymywali z odpowiednim wyprzedzeniem komunikat. Takie rozwiązanie pozwala zredukować częstotliwość zapominania przez klientów o umówionych wizytach i rezerwacjach, a więc również zmniejszyć ewentualne straty z tym związane.