
W Poznaniu nadchodzi przełom w komunikacji na Strzeszynie – pierwszy z dwóch długo wyczekiwanych wiaduktów zostanie otwarty już 16 czerwca! Kierowcy odetchną z ulgą, bo korki przed szlabanami to już przeszłość. Sprawdź, jak zmieni się ruch i jakie kolejne inwestycje czekają mieszkańców tej części miasta.
- Nowa jakość dojazdu na Strzeszyn w Poznaniu
- Zmiany organizacji ruchu i plany na kolejne etapy inwestycji
Nowa jakość dojazdu na Strzeszyn w Poznaniu
Już w poniedziałek, 16 czerwca, wieczorem mieszkańcy Poznania będą mogli korzystać z nowo wybudowanego wiaduktu nad linią kolejową łączącą miasto z Piłą. To pierwszy z dwóch planowanych obiektów, które mają diametralnie poprawić płynność ruchu na ul. Golęcińskiej i okolicznych ulicach. Dzięki temu kierowcy jadący do i ze Strzeszyna nie będą musieli stać przed opuszczonymi szlabanami, co dotychczas było codziennym utrapieniem.
Nowy wiadukt to nie tylko przeprawa nad torami – to także przebudowana ul. Golęcińska poprowadzona nowym śladem oraz rondo łączące ulice Golęcińską, Podolańską i Wojska Polskiego. Modernizacja objęła również ul. Podolańską i Szczawnicką, gdzie pojawiły się nowe chodniki oraz drogi rowerowe, co znacząco podnosi komfort i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.
- Prace na ul. Golęcińskiej ruszyły wiosną ubiegłego roku. Już za kilka dni, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zniknie pierwsza przeszkoda komunikacyjna, jaką był przejazd przez ruchliwą trasę kolejową przecinającą ul. Golęcińską. Dziękujemy mieszkankom i mieszkańcom Poznania za wyrozumiałość. Już niebawem będą mogli również zapomnieć o korkach przed szlabanem na ul. Lutyckiej, bo prace na tym odcinku również idą bardzo sprawnie – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Zmiany organizacji ruchu i plany na kolejne etapy inwestycji
Otwarcie wiaduktu to dopiero początek zmian w północno-zachodniej części miasta. Już 28 czerwca planowane jest czasowe zamknięcie fragmentu ul. Lutyckiej między cmentarzem a skrzyżowaniem z ul. Hezjoda, co pozwoli na kontynuację prac przy drugim wiadukcie oraz kładce pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi.
Kierowcy muszą przygotować się na objazdy – trasa będzie prowadzona m.in. przez ul. Witosa, Niestachowską i św. Wawrzyńca dla pojazdów zmierzających w stronę drogi krajowej nr 92. Ul. Szczawnicka pozostanie zamknięta do zakończenia robót, ale alternatywnie można korzystać z ul. Podolańskiej.
Również komunikacja miejska dostosuje się do nowych warunków – od 17 czerwca zmienią się trasy autobusów linii 160, 164, 170, 195, 216, 226 oraz linii nocnych 216 i 226 (już od nocy z 16 na 17 czerwca). ZTM informuje o nowych przebiegach kursów przez wiadukt oraz pobliskie ulice.
- Uruchomienie nowego wiaduktu i zmodernizowanego układu drogowego w jego sąsiedztwie, a co za tym idzie wejście w życie zmian w organizacji ruchu, to kwestia szczególnie ważna dla mieszkańców. Dlatego komunikacja z nimi w sprawach takiej wagi, a w szczególności w sprawie terminu oddania nowych obiektów do użytku, musi być odpowiedzialna – podkreśla Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Cała inwestycja realizowana jest we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe i ma zakończyć się do końca 2025 roku. Po jej ukończeniu podróżowanie po północno-zachodnich dzielnicach Poznania stanie się znacznie wygodniejsze i bezpieczniejsze zarówno dla kierowców, jak i pieszych czy rowerzystów.
Według informacji z: UM Poznań