Wzdłuż trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju powstaje nowa droga rowerowa, która ma na celu poprawę komfortu podróży zarówno dla cyklistów, jak i pieszych. Prace budowlane są już w zaawansowanym etapie, co cieszy mieszkańców i zachęca do korzystania z rowerów w codziennych dojazdach.
- Postępy budowy drogi rowerowej
- Oświetlenie i mała architektura
- Znaczenie nowej trasy dla społeczności lokalnej
Postępy budowy drogi rowerowej
Realizacja nowej infrastruktury, która łączy przystanek Słowiańska z parkiem im. Adama Wodziczki, postępuje w szybkim tempie. Jak informuje Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, obecnie zakończono prace brukarskie, a nowy chodnik jest niemal gotowy. Pozostało jedynie dokończyć dojście do przystanku autobusowego Urbanowska. W ostatnich dniach na drodze rowerowej ułożono warstwę wiążącą nawierzchni, co jest jednym z kluczowych etapów budowy. Dzięki układaniu masy bitumicznej efekty prac są widoczne niemal od razu, co z pewnością zadowala mieszkańców korzystających z ul. ks. Mieszka I oraz pasażerów tramwajów.
Oświetlenie i mała architektura
Kolejnym krokiem w realizacji projektu jest montaż słupów oświetleniowych, co znacząco poprawi bezpieczeństwo użytkowników nowej trasy. Na wcześniejszym etapie wykonano kanały kablowe oraz studnie pod przyszłe oświetlenie. W miejscach, gdzie było to konieczne, umocniono skarpy nasypu PST płytami ażurowymi. W planach jest również nasadzenie zieleni oraz montaż elementów małej architektury, takich jak ławki, kosze na śmieci i barierki, co stworzy przyjemne miejsce do wypoczynku dla wszystkich korzystających z tej przestrzeni.
Znaczenie nowej trasy dla społeczności lokalnej
Nowa droga rowerowa z chodnikiem, która powstaje pomiędzy jezdnią ul. ks. Mieszka I a torami tramwajowymi, ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców. Jej początek znajduje się przy skrzyżowaniu ul. ks. Mieszka I z ul. Słowiańską, a zakończenie przewidziano na wlocie do parku im. Adama Wodziczki. W przyszłości planowana jest również kładka rowerowa, która połączy cyklistów z trasą wzdłuż Bogdanki, a tym samym ułatwi dojazd do Sołacza. Zgodnie z Programem Rowerowym Miasta, ta inwestycja jest częścią większej trasy łączącej Piątkowo, centrum i Grunwald, co z pewnością wpłynie na wzrost popularności rowerów jako środka transportu wśród mieszkańców.
W miarę postępu prac, mieszkańcy mogą z niecierpliwością oczekiwać na zakończenie budowy, która nie tylko poprawi komunikację, ale również przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności okolicy. Warto zainwestować w rozwój infrastruktury rowerowej, by promować zdrowy i ekologiczny styl życia w naszej społeczności.
Źródło: ZDM Poznań