Stacjonarna firma w Poznaniu jaki rodzaj SEO wybrać do promowania biznesu?

Firmy stacjonarne, które świadczą usługi na określonym obszarze, zazwyczaj nie dysponują tak dużym budżetem, jak duże przedsiębiorstwa, działające na skalę ogólnopolską. Dlatego muszą one wdrażać takie rozwiązanie, które będą skuteczne, ale możliwie najniższym kosztem. Podstawowym elementem prawie każdej strategii marketingowej jest SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. Czy taka strategia opłaca się w przypadku lokalnej firmy z Poznania? Oczywiście! Trzeba tylko wiedzieć, jaki rodzaj pozycjonowania wybrać.
Dlaczego Twoja firma potrzebuje SEO?
Specjaliści do spraw marketingu internetowego przekonują, że SEO to strategia, z której powinna korzystać prawie każda (z małymi wyjątkami) firma. Wszystko ze względu na przyzwyczajenia współczesnych konsumentów, którzy w przypadku chęci kupienia produktu czy skorzystania z usługi kierują się w pierwszej kolejności do wyszukiwarki internetowej. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że każda firma w dzisiejszych czasach prowadzi swoją stronę. Co się stanie, jeśli potencjalny klient będzie szukał w wyszukiwarce usługi, jaką świadczysz, a Twojej firmy tam nie będzie? Oczywiście stracisz klienta, ponieważ nie będzie miał on pojęcia o istnieniu Twojego biznesu.
SEO (Search Engine Optimization) to działania, które mają doprowadzić stronę na wysokie miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania, na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt fraz związanych z branżą. Dzięki SEO strona może zyskać miejsce w TOP10, a nawet zdobyć najwyższą pozycję w rankingu.
Jakie są rodzaje SEO?
Widoczność w wyszukiwarce można zwiększyć na różne sposoby, dlatego też wyróżnia się kilka rodzajów SEO:
- ogólne,
- lokalne,
- pod urządzenia mobilne,
- na frazy long tail,
- na frazy brandowe,
- pod wyszukiwanie głosowe.
Prowadzisz firmę stacjonarną w Poznaniu i świadczysz usługi tylko w tym mieście? Najbardziej powinno interesować Cię SEO lokalne, czyli zwiększenie widoczności w jednym obszarze geograficznym. Pozycjonowanie na Poznań to szansa dla małych, lokalnych firm, które nie mogą preznaczyć dużych pieniędzy na działania marketingowe. Nawet z mocno ograniczonym budżetem możesz zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce na lokalne frazy kluczowe lub dla użytkowników przebywających w Poznaniu w trakcie korzystania z wyszukiwarki. Google wykorzystuje geolokalizację, aby ustalić miejsce pobytu użytkownika, dzięki czemu nawet bez dodawania nazwy miasta do frazy, można otrzymać trafne wyniki.
Pozycjonowanie lokalne o czym trzeba pamiętać?
Pozycjonowanie lokalne polega na nakierowaniu strony na konkretną lokalizację. Jak to zrobić? Przede wszystkim poprzez nasycenie treści oraz innych elementów strony (meta tytuły, meta opisy, nagłówki) frazami kluczowymi zawierającymi nazwę miasta np. kancelaria prawna Poznań. Kolejna ważna kwestia to link building, który stosuje się również w przypadku ogólnego SEO, jednak dla pozycjonowania lokalnego liczą się linki lokalne (np. z poznańskich serwisów informacyjnych). Nie można zapominać również o wizytówce Google, która wyświetla się w Google Maps. Należy ją utworzyć w narzędziu Google Moja Firma, a następnie dokładnie uzupełnić wszystkie informacje o firmie.
Na pozycjonowanie lokalne składa się również zwykła optymalizacja strony, którą przeprowadza się zawsze, niezależnie od rodzaju SEO.
Źródło grafiki: pixabay.com
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski