Pozycjonowanie stron czy kampanie linków sponsorowanych co wybrać?

3 min czytania
Pozycjonowanie stron czy kampanie linków sponsorowanych  co wybrać?

Prowadzenie biznesu wymaga zadbania o skuteczną promocję szczególnie tą internetową, która pozwala dzisiaj na osiągnięcie sukcesu. Aby zrealizować ten cel, warto skorzystać z najlepszych metod promowania marki, do których należą pozycjonowanie stron oraz kampanie linków sponsorowanych. Czym różnią się obie metody i którą z nich wybrać, aby była najkorzystniejsza w kontekście Twojej firmy? Sprawdźmy!

Pozycjonowanie stron to nie Google Ads!

Jednak zanim przejdziemy do odpowiedzi na pytanie, zawarte w temacie, warto wyjaśnić jedną kwestię, która jest bardzo często mylona przez przedsiębiorców pozycjonowanie stron i kampanie linków sponsorowanych to nie to samo! Obie metody są podobne tylko pod jednym względem umożliwiają promowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google, jednak sposób promocji oraz miejsce wyświetlania się reklam są zgoła odmienne.

Przede wszystkim pozycjonowanie stron internetowych umożliwia wyświetlanie się witryny w wynikach organicznych (bezpłatnych) i jest procesem długotrwałym, który jednocześnie daje długofalowe efekty. Kampanie linków sponsorowanych (Google Ads, niegdyś Google Adwords) umożliwiają wyświetlanie strony w wynikach płatnych znajdujących się na samej górze SERP. Dają one przede wszystkim efekty krótkotrwałe i wykorzystywane są sezonowo np. do promowania produktów czy usług.

Oto najważniejsze różnice między pozycjonowaniem stron WWW a Google Ads, zaprezentowane w tabelce.

Pozycjonowanie stronGoogle Ads
Pozwala na wysokie pozycje strony w Google (w bezpłatnych wynikach wyszukiwania)Pozwala na wyświetlanie się strony w płatnych wynikach wyszukiwania (na szczycie SERP)
Jest procesem, dającym długofalowe efekty i pozwalające na trwałe zyskanie widoczności witryny w GoogleDaje efekty przez pewien czas, dostosowany do potrzeb przedsiębiorcy np. jeden tydzień czy miesiąc
Przedsiębiorca płaci za cały proces pozycjonowania, kliknięcia w link do strony są bezpłatneKlient płaci za kliknięcia w link do witryny, a więc realne wejścia użytkowników Google na jego stronę internetową
Pozwala na promowania marki, produktów i usług przez długi czasPozwala promować produkty i usługi sezonowo, umożliwia np. wysprzedanie końcowej linii produktów czy sprzedaż oferty wakacyjnej w krótkim czasie

Pozycjonowanie w Google czy linki sponsorowane?

O tym, z którą metod powinieneś wybrać, decyduje przede wszystkim cel, jaki chcesz osiągnąć. Wybierając pozycjonowanie strony, musisz liczyć się z tym, że proces ten będzie długotrwały, a wyniki uzyskasz dopiero po pewnym czasie (najczęściej kilka miesięcy). Efekt jednak będzie trwały , dzięki czemu Twoja strona na długo zagości na wysokich pozycjach w Google, co pozwoli Ci skutecznie promować biznes.

Google Ads z kolei to rozwiązanie krótkotrwałe, w którym płacisz za określony efekt, a więc liczbę kliknięć w link do Twojej witryny. Efekt jest więc natychmiastowy strona, wraz z krótkim sloganem reklamowym, błyskawicznie pojawia się na szczycie wyników SERP (z dopiskiem REKLAMA przy linku). Jest to opcja doskonała do chwilowej promocji produktów i usług, również w konkretnej lokalizacji (miasto, region, województwo).

A może jedno i drugie?

Jak się okazuje pozycjonowanie sklepów i stron oraz kampanie linków sponsorowanych doskonale się uzupełniają! Dzięki obu tym rozwiązaniom stosowanym jednocześnie, możesz z jednej strony promować produkty i usługi, a z drugiej budować długofalowo pozytywny wizerunek swojej marki. Co więcej Google Ads powodują, że na Twojej stronie zwiększa się ruch użytkowników, co ma pośredni wpływ na efekty pozycjonowania! Jak więc widzisz opcje, które otrzymujesz, są bardzo różnorodne, a ich wybór należy do Ciebie postaw na skuteczną promocję i pnij się ku szczytom wyników wyszukiwania Google!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

faktypoznan_kf