Prowadzenie biznesu wymaga zadbania o skuteczną promocję – szczególnie tą internetową, która pozwala dzisiaj na osiągnięcie sukcesu. Aby zrealizować ten cel, warto skorzystać z najlepszych metod promowania marki, do których należą pozycjonowanie stron oraz kampanie linków sponsorowanych. Czym różnią się obie metody i którą z nich wybrać, aby była najkorzystniejsza w kontekście Twojej firmy? Sprawdźmy!

Pozycjonowanie stron to nie Google Ads!

Jednak zanim przejdziemy do odpowiedzi na pytanie, zawarte w temacie, warto wyjaśnić jedną kwestię, która jest bardzo często mylona przez przedsiębiorców – pozycjonowanie stron i kampanie linków sponsorowanych to nie to samo! Obie metody są podobne tylko pod jednym względem – umożliwiają promowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google, jednak sposób promocji oraz miejsce wyświetlania się reklam są zgoła odmienne.

Przede wszystkim – pozycjonowanie stron internetowych umożliwia wyświetlanie się witryny w wynikach organicznych (bezpłatnych) i jest procesem długotrwałym, który jednocześnie daje długofalowe efekty. Kampanie linków sponsorowanych (Google Ads, niegdyś Google Adwords) umożliwiają wyświetlanie strony w wynikach płatnych – znajdujących się na samej górze SERP. Dają one przede wszystkim efekty krótkotrwałe i wykorzystywane są sezonowo – np. do promowania produktów czy usług.

Oto najważniejsze różnice między pozycjonowaniem stron WWW a Google Ads, zaprezentowane w tabelce.

Pozycjonowanie stron

Google Ads

Pozwala na wysokie pozycje strony w Google (w bezpłatnych wynikach wyszukiwania)

Pozwala na wyświetlanie się strony w płatnych wynikach wyszukiwania (na szczycie SERP)

Jest procesem, dającym długofalowe efekty i pozwalające na trwałe zyskanie widoczności witryny w Google

Daje efekty przez pewien czas, dostosowany do potrzeb przedsiębiorcy – np. jeden tydzień czy miesiąc

Przedsiębiorca płaci za cały proces pozycjonowania, kliknięcia w link do strony są bezpłatne

Klient płaci za kliknięcia w link do witryny, a więc realne wejścia użytkowników Google na jego stronę internetową

Pozwala na promowania marki, produktów i usług przez długi czas

Pozwala promować produkty i usługi sezonowo, umożliwia np. wysprzedanie końcowej linii produktów czy sprzedaż oferty wakacyjnej w krótkim czasie

 

Pozycjonowanie w Google czy linki sponsorowane?

O tym, z którą metod powinieneś wybrać, decyduje przede wszystkim cel, jaki chcesz osiągnąć. Wybierając pozycjonowanie strony, musisz liczyć się z tym, że proces ten będzie długotrwały, a wyniki uzyskasz dopiero po pewnym czasie (najczęściej kilka miesięcy). Efekt jednak będzie trwały, dzięki czemu Twoja strona na długo zagości na wysokich pozycjach w Google, co pozwoli Ci skutecznie promować biznes.

Google Ads z kolei to rozwiązanie krótkotrwałe, w którym płacisz za określony efekt, a więc liczbę kliknięć w link do Twojej witryny. Efekt jest więc natychmiastowy – strona, wraz z krótkim sloganem reklamowym, błyskawicznie pojawia się na szczycie wyników SERP (z dopiskiem REKLAMA przy linku). Jest to opcja doskonała do chwilowej promocji produktów i usług, również w konkretnej lokalizacji (miasto, region, województwo).

A może jedno i drugie?

Jak się okazuje – pozycjonowanie sklepów i stron oraz kampanie linków sponsorowanych doskonale się uzupełniają! Dzięki obu tym rozwiązaniom stosowanym jednocześnie, możesz z jednej strony promować produkty i usługi, a z drugiej budować długofalowo pozytywny wizerunek swojej marki. Co więcej – Google Ads powodują, że na Twojej stronie zwiększa się ruch użytkowników, co ma pośredni wpływ na efekty pozycjonowania! Jak więc widzisz opcje, które otrzymujesz, są bardzo różnorodne, a ich wybór należy do Ciebie – postaw na skuteczną promocję i pnij się ku szczytom wyników wyszukiwania Google!

Pozycjonowanie stron czy kampanie linków sponsorowanych – co wybrać?