Kiedy posługujemy się jakąkolwiek frazą, Google przedstawia nam tysiące odpowiedzi. Z perspektywy klienta, pozwala to porównać jak największą ilość ofert. Problemu nie stanowi też odnalezienie opinii na temat każdej konkretnej firmy. Z punktu widzenia firm, z im większą liczbą konkurencji mamy do czynienia, tym ciężej o wysoką pozycję strony internetowej. Kiedy nasza witryna zacznie pojawiać się na pierwszej stronie wyszukiwania, znacznie wzrośnie też obecny na niej ruch.

Końcowym efektem wszystkich działań, jakie prowadzi specjalista SEO np. https://matt-kozlowski.com/, to nic innego jak sprawienie, że dana firma będzie miała większą ilość klientów. Istnieje natomiast wiele pośrednich kwestii, które składają się na jedną całość, dlatego warto tego typu sprawy pozostawiać specjalistom.

Czym jest SEO?

Z ang. Search Engine Optimization – to po prostu działania, mające na celu wypozycjonować stronę internetową na jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu danej frazy. Jako, że Google to w głównej mierze wyszukiwanie tekstowe, spora część działań związanych z SEO, to nic innego jak przygotowywanie różnego typu treści (notek, opisów produktów, artykułów i wpisów), które wzbogacone są o interesujące nas słowa kluczowe. Dlatego, im lepiej przygotowana będzie treść, tym lepiej dla wyników wyszukiwania. Bardzo istotna jest także częstotliwość, stąd powinno się bardzo regularnie publikować teksty, aby wyszukiwarka miała dostarczane nieustanie nowe materiały.

Mimo tego, że pozycjonowanie stron internetowych to w główne mierze tekst, warto urozmaicać treści materiałami takimi jak chociażby: zdjęcia, filmiki, ankiety i wszelkie inne multimedia, które będą adekwatne do branży danej witryny. Wszystko to z powodu tego, że ludzie zdecydowanie łatwiej przyswajają ruch i obraz, niżeli długie ściany zbudowane z liter.

Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe?

Mimo tego, że na pierwszy rzut oka wyłonienie odpowiednich słów kluczowych wydaje się banalne, okazuje się, że jest to nieco bardziej problematyczne. Z pewnością, dobrym pomysłem jest skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi, jak chociażby AdWords, czy też Google Analytics, natomiast osoba początkująca, może mieć z tym pewien kłopot. Nikogo nie dziwi fakt, że osoby prowadzące swój biznes w natłoku obowiązków, nie mają po prostu czasu na samodzielne pozycjonowanie stron www, przygotowywanie cennych treści i zarządzenie witryną. Dlatego, niezbędny będzie specjalista SEO, który pomoże w realizacji wszelkich działań dotyczących pozycjonowania i znalezieniu najlepszych słów kluczowych.

Dobór słów kluczowych – czy pomoc specjalisty SEO będzie niezbędna?

Wyłonić można pięć główny kategorii, na jakie dzielą się frazy kluczowe:

  • Brandowe,
  • ogólne,
  • szczegółowe,
  • niszowe,
  • lokalne.

Brandowe frazy, to te, które maja odnosić się do konkretnej marki. Słowa kluczowe tego typu, najczęściej są używane, kiedy w pewnym stopniu wiemy czego szukamy, a celem jest porównanie konkurencji i pozyskanie dodatkowych informacji. Hasła, które są związane z marką mają za cel, wywindować stronę na jedno z pierwszych miejsc w wyszukiwaniach Google.

Ogólne frazy, to bardzo krótkie – jedno lub dwuwyrazowe hasła, które najczęściej są wpisywane, kiedy internauci są na początku swoich poszukiwań. W ogólnym kluczu, zawsze pojawiają się nazwy interesujących nas produktów lub usług – np. „masażysta” bądź „narty”. Frazy tego typu, określane są generycznymi, gdyż dotyczą one szerokiej grupy danych usług lub produktów, pomijając wszelkie specjalizacje i inne szczegóły.

Frazy szczegółowe, są bardziej precyzyjne. Są stosowane znacznie rzadziej, natomiast umożliwiają osiągnięcie bardziej precyzyjnych wyników. Najczęściej składają się one z dwóch wyrazów.

Frazy niszowe, czyli tzw. long tail, to wielowyrazowe hasła, które dokładnie oddają to, co chcemy odnaleźć. Zazwyczaj są wyszukiwane dość rzadko, natomiast pozwalają na wysoki współczynnik konwersji.

Lokalne frazy, precyzują region lub dokładne miejsce związane z wyszukiwanym hasłem. Przykładem może być np. „salon urody Kraków”.