Na Radojewie kończą układanie ostatniej warstwy jezdni - zmiany w organizacji ruchu

W sercu Radojewa trwają finalne roboty drogowe, które już wyraźnie zmieniają wygląd skrzyżowania i sposób poruszania się po okolicy. Remonty przyciągają ekipy z maszynami, a kierowcy i piesi napotykają tymczasowe ograniczenia i ręczne kierowanie ruchem. W Poznaniu wykonawca zapowiada zakończenie zasadniczych prac przy nawierzchni, jednocześnie dopracowując chodniki, zatoki i odwodnienie.
- W Poznaniu trwają ostatnie układania kolejnych warstw nawierzchni
- Skrzyżowanie Lubczykowej, Naramowickiej, Radojewa i Łopianowej zmienia się dla pieszych i pasażerów
W Poznaniu trwają ostatnie układania kolejnych warstw nawierzchni
W najbliższych dniach prace skoncentrują się na wykończeniu jezdni i minimalizowaniu utrudnień. Harmonogram przewiduje układanie kolejnych warstw nawierzchni według planu:
- środa - układanie warstwy wiążącej na ulicy Lubczykowej i Łopianowej;
- czwartek i piątek - nakładanie warstwy ścieralnej na głównym ciągu komunikacyjnym: Radojewo, Naramowicka, a także na Lubczykowej i Łopianowej.
Prace będą prowadzone połówkowo przez cały dzień, żeby przyspieszyć zakończenie robót. W rejonie robót wprowadzone zostanie też ręczne sterowanie ruchem, które ma ograniczyć korki i płynnie przepuścić kolejne samochody. Na czas prowadzenia prac obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Choć ułożenie ostatniej warstwy ścieralnej zakończy zasadniczy etap prac, roboty przy poboczach będą jeszcze trwały - należy zachować szczególną ostrożność i stosować się do oznakowania.
Skrzyżowanie Lubczykowej, Naramowickiej, Radojewa i Łopianowej zmienia się dla pieszych i pasażerów
Inwestycja obejmuje rozbudowę skrzyżowania i dostosowanie go do większego ruchu manewrowego. Jak informuje PIM, na wlotach ulicy Naramowickiej powstają wydzielone pasy do skrętu w lewo w Lubczykową i Łopianową, a całe skrzyżowanie będzie obsługiwane przez nową sygnalizację świetlną. W projekcie przewidziano też:
- zatoki autobusowe z nowymi platformami dla pasażerów,
- wygodny chodnik dla pieszych i fragment drogi rowerowej,
- przebudowę zjazdów, nowe oświetlenie i kanalizację deszczową.
To druga część budowy układu komunikacyjnego na Radojewie - pierwszy etap obejmował rejon skrzyżowania Radojewo i Jaśkowiaka i już poprawił komfort pieszych oraz pasażerów autobusów.
Mieszkańcy i użytkownicy dróg powinni pamiętać, że choć główne prace przy jezdni kończą się, w obrębie placu budowy nadal mogą występować przesunięcia krawężników, tymczasowe przejścia oraz roboty przy poboczach. W praktyce oznacza to krótkie postoje przy ręcznym kierowaniu ruchem, zwężenia i miejsca, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h - warto planować trasę z zapasem czasu i korzystać z wyznaczonych objazdów.
na podstawie: UM Poznań.
Autor: krystian

