UM Poznań: Nowa ścieżka rowerowa i chodnik wzdłuż PST - komfortowa droga do parku Wodziczki
Zielone światło dla rowerzystów i pieszych: nowa trasa wzdłuż Poznańskiego Szybkiego Tramwaju
  1. Rozpoczęcie budowy nowej drogi rowerowej i chodnika wzdłuż torów Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.
  2. Przetarg na wykonawcę robót budowlanych został ogłoszony przez spółkę Poznańskie Inwestycje Miejskie.
  3. Nowa infrastruktura połączy okolice przystanku PST Słowiańska z parkiem im. Adama Wodziczki.
  4. Projekt przewiduje oświetloną trasę z oddzielnymi ścieżkami dla rowerzystów i pieszych.

W naszym mieście coraz jaśniej świeci zielone światło dla miłośników dwóch kółek oraz pieszych. Kolejny krok w stronę przyjaznej infrastruktury miejskiej został właśnie zrobiony - tym razem wzdłuż torów Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, gdzie powstanie nowa droga rowerowa oraz chodnik. To inwestycja, która ma na celu nie tylko poprawę komfortu podróży, ale także zachęcenie mieszkańców do częstszego wybierania ekologicznych środków transportu.

W ramach projektu, który ma połączyć przestrzeń wokół przystanku PST Słowiańska z zielonym sercem miasta - parkiem im. Adama Wodziczki, przewidziano budowę komfortowej drogi rowerowej oraz towarzyszącego jej chodnika. "Od 2015 roku przybyło w naszym mieście ponad 200 kilometrów dróg dla rowerów. Inwestycja na północy miasta jest kolejną, dzięki której wygodniej, a przede wszystkim szybciej niż samochodem, będzie można dojechać do centrum miasta" - podkreśla Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta.

Planowana infrastruktura ma nie tylko ułatwić mieszkańcom dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych, ale również skrócić czas podróży do centrum. "W zakres zadania wchodzi budowa komfortowej drogi rowerowej w pasie pomiędzy jezdnią ul. Księcia Mieszka I a torowiskiem PST. Wzdłuż niej wybudowany zostanie także chodnik. Trasa będzie oświetlona, powstanie również kanał technologiczny" - wyjaśnia Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Projekt zakłada, że nowa droga rowerowa będzie miała szerokość 3 metrów, a chodnik - 2 metry, z pasem zieleni oddzielającym obie ścieżki. To rozwiązanie nie tylko zwiększy bezpieczeństwo użytkowników, ale także wpisze się w zielony krajobraz naszego miasta. Obecnie rowerzyści z północnych dzielnic miasta mają ograniczone możliwości dojazdu do centrum, co nowy projekt ma zmienić, ułatwiając dostęp do popularnych terenów zielonych i rekreacyjnych.

Bez wątpienia, nowa infrastruktura rowerowa i piesza stanowi ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju miasta i poprawy jakości życia mieszkańców. To inwestycja, która nie tylko ułatwi codzienne podróże, ale również zachęci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, tworząc przy tym nowe możliwości eksploracji zielonych zakątków naszej społeczności.


UM Poznań