Aplikacja Smart City Poznań została zmodyfikowana, by mieszkanki i mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogli z niej łatwiej korzystać. Teraz mogą to robić nawet osoby, które nie są w niej zarejestrowane. 

Aktualizacja aplikacji sprawiła, że mogą z niej korzystać również osoby niezarejestrowane, które nie mają w niej konta. Tacy użytkownicy nie mają jednak dostępu do funkcjonalności przesyłania zgłoszeń oraz dodawania swojego adresu w module "Odpady". Opcja ta umożliwia zarejestrowanym użytkowniczkom i użytkownikom uzyskanie harmonogramu wywozu śmieci i dodanie go do kalendarza z przypomnieniem. W aplikacji zmieniono też widok logowania oraz rejestracji. Teraz jest bardziej przystępny dla użytkowniczek i użytkowników. 

Zmieniło się też kilka kategorii powiadomień. "Biznes" został zastąpiony nazwą "Finanse". Kategorie "Seniorzy", "Osiedla" oraz "Ankiety" połączono w jedną: "Społeczność". Dawne "Powietrze" oraz "Bezpieczeństwo" można znaleźć w module "Bezpieczeństwo"."Awarie", "Transport" oraz "Odpady" pozostały bez zmian. Została dodana również nowa kategoria Zgromadzenia i imprezy, za obsługę której odpowiadać będzie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Miejska aplikacja Smart City Poznań jest efektem pracy nad udoskonalaniem sposobów komunikacji urzędników z mieszkańcami. Jej użytkownicy otrzymują powiadomienia z najświeższymi informacjami, mogą  też zgłaszać problemy wymagające interwencji służb miejskich oraz śledzić harmonogram wywozu odpadów. 

Aplikacja pozwala na udział w ankietach i sondażach, tworzonych przez Miasto. Można w niej znaleźć również odnośniki do najważniejszych stron i portali miejskich oraz projektów takich jak Poznański Budżet Obywatelski. Dzięki aplikacji jej użytkownicy dwoma kliknięciami mogą też skontaktować się z Poznań Kontakt - miejską infolinią. 

Z aplikacji Smart City Poznań korzysta już ponad 22 850 osób. Jest dostępna na system Android oraz iOS. Można ją pobrać  z AppStore lub z Google Play.

AW