Modernizacja trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju przebiega zgodnie z planem. Dzięki temu "Pestka" będzie dalej mogła pełnić swoją niezwykle istotną rolę w układzie komunikacyjnym miasta.  Wykonawca kontynuuje montaż nawierzchni torowej. Efekty można już zobaczyć na odcinku od przystanku Słowiańska do Kurpińskiego.

Od 24 grudnia na otwartej części PST jeździ tramwaj linii numer 3. "Trójka" kursuje ze Słowiańskiej do Dworca Zachodniego, a następnie przez Głogowską oraz Roosevelta na Winogrady i Naramowice.

Na pozostałym remontowanym odcinku trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju - od Słowiańskiej do Szymanowskiego - prace są już bardzo zaawansowane. Roboty podtorowe w kierunku osiedla Sobieskiego, na odcinku pomiędzy przystankami są zakończone.

Wykonawca kontynuuje montaż nawierzchni torowej. Zamontowane torowiska można już zobaczyć na odcinku od przystanku Słowiańska do Kurpińskiego. Na trasie do przystanku Aleje Solidarności zakończono prace związane z budową nawierzchni z tłucznia. W torze biegnącym w stronę pętli wykonano zabudowę ścianek peronowych na wszystkich przystankach.

W lutym na przeciwległym torze biegnącym w stronę centrum będzie prowadzona zabudowa ścianek na przystankach Lechicka oraz Kurpińskiego.

Zgodnie z zapisami umowy, zakończenie robót zostało zaplanowane na przełom maja i czerwca.  

ZTM