Słowa kluczowe do pozycjonowania powinny być odpowiednio dobrane, aby dzięki temu prowadzić skuteczną reklamę przez SEO. Jak należy je dobrać? Zobacz najważniejsze informacje dotyczące fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron!
Definicja – co to są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe, keywords albo frazy kluczowe są rodzajem pojedynczych słów czy wyrażeń, które używane są do SEO, czyli pozycjonowania stron internetowych.
Obecnie pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najczęściej używanych metod reklamy w internecie. Ma ona na celu poprawę widoczności stron WWW w wyszukiwarkach internetowych, dzięki czemu może wchodzić na nie większa liczba osób niż dotychczas.
Właściwie dobrane słowa kluczowe mają duże znaczenie nie tylko dla samego pozycjonowania stron internetowych, ale również ich celem jest wspieranie innych metod promocji, do których zaliczane są content marketing, nazywany po polsku marketingiem treści, a także marketing w mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram.
Rodzaje słów kluczowych w SEO
Obecnie w SEO wykorzystuje się różnorodne frazy kluczowe, które można podzielić również na poniższe kategorie:
- słowa ogólne – proste słowa kluczowe, które są ogólnikowe, ale przez to są również wysoce konkurencyjne
- słowa lokalne – tego typu słowa zawierają określenia odnoszące się do konkretnej lokalizacji, na przykład miasta, regionu
- słowa long-tail – to słowa kluczowe zawierające więcej członów, są one dokładniejsze, ale też mniej konkurencyjne, często używane są również z innymi słowami
- słowa zakupowe – są używane głównie w sklepach internetowych
Jak dobierać słowa kluczowe do pozycjonowania stron?
Aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczne, trzeba dobrać właściwe słowa kluczowe odnoszące się do promowanej strony.
Słowa te dobiera się na zasadzie słów, które najlepiej reprezentują daną stronę, jej ofertę, przeznaczenie. Muszą być one jednocześnie niezbyt złożone oraz odzwierciedlać słowa, które wpisywane są przez internautów do wyszukiwarki.
Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?
Bardzo pomocne podczas doboru słów kluczowych są dostępne w internecie narzędzia. Najczęściej używany jest w tym celu planer udostępniony przez Google oraz podpowiedzi Google w wyszukiwarce, lecz można też wykorzystać inne serwisy, które wspierają reklamę przez SEO.
Bardzo pomocny w wyborze słów kluczowych może być też blog o pozycjonowaniu – sprawdź wskazówki dla początkujących!