Zobacz, na czym w 2022 roku polega pozycjonowanie i optymalizacja serwisu

Marketing SEM zorientowany na dostosowywanie strony do wymogów wyszukiwarki przyjmuje wiele metod. Ostatecznym celem jest zaś wprowadzenie witryny do czołowej dziesiątki wyników, czyli pierwszej strony SERP. Aby to osiągnąć pozycjonerzy i seowcy z najlepszych agencji sieciowych sięgają po złożony wachlarz strategii. Stawką jest nie tylko rozpoznawalność marki, ale przede wszystkim wysoka sprzedaż jej produktów. Poniżej prezentujemy dwa trendy, których warto się trzymać walcząc o dobrą lokatę w sieci.

Zapoznaj się z Core Web Vitals i zafunduj użytkownikowi strony pozytywne doświadczenia

W 2022 roku specjaliści zgodnie podpowiadają, że najważniejszą miarą skuteczności witryny będzie jej zdolność do zapewnienia internaucie komfortu przeglądania. Musimy zatem przede wszystkim zrozumieć intencje odwiedzających i wokół nich zbudować projekt WWW zapewniający wygodne i intuicyjne poruszanie się po stronie. Oczywiście w pierwszej kolejności będziemy musieli zadbać o mobilną odsłonę szablonu, gdyż to ona jako pierwsza podlega indeksowaniu Google.

Kiedy już zadbamy o sprawne wyświetlanie na urządzeniach przenośnych możemy zwrócić się ku kwestiom związanym z bezpieczeństwem połączenia i wreszcie aspektom ocenianym przez tzw. Core Web Vitals. Te ostatnie to wprowadzone przez giganta z Moutain View trzy czynniki, mające rzekomo kluczowy wpływ na User Experience. Po pierwsze ocenie podlegać będzie szybkość ładowania się strony, jej interaktywności i czas reakcji a także niemniej ważna stabilność wizualna całości. W agencji AFTERWEB za web design zgodny z UX odpowiada cały zespół specjalistów, dlatego właśnie możesz być pewny, iż wygoda użytkowania projektu przełoży się na większą sprzedaż i widoczność w sieci.

Przejmij pozycję zero i zachęć internautów do odwiedzin firmy w swoim mieście

Pozycjonowanie na miasto Kraków – lokalne pozycjonowanie i optymalizacja serwisu mają na celu ściągnięcie na stronę jak największej ilości potencjalnych klientów, którzy obdarzą Twoją markę zaufaniem i zdecydują się na zakup produktów. W ostatnim czasie jednak Google zaproponowało rozwiązanie, które podaje szukającemu rozwiązań internaucie odpowiedź bezpośrednio na stronie z wynikami wyszukiwania. Ostatecznie więc surfujący nie musi przechodzić na żadną z wyświetlanych stron i może zadowolić się Direct Answer pozycją zerową na liście wyników, która to przyjmuje kształt cytatu wyrwanego z tekstu danej WWW.

Wbrew pozorom osiągnięcie pozycji zero, wyświetlanej przed właściwymi rezultatami wyszukiwań, będzie korzystne dla naszej marki, bo choć może ono zmniejszyć ilość odwiedzin na stronie, zdecydowanie podniesie naszą wiarygodność i rozpoznawalność na wirtualnym rynku. Dodatkowo trzeba zauważyć, że fachowi copywriterzy są w stanie zredagować kluczowe teksty tak, aby internauta po przeczytaniu Direct Answer nie stracił chęci na odwiedziny w naszej witrynie.