Co wpływa na efekty dzieci w nauce języka angielskiego?

Kiedy zapisujesz dziecko na dodatkowe zajęcia z angielskiego, chcesz oczywiście, aby były one maksymalnie efektywne, a jednocześnie przynosiły dziecku satysfakcję i dawały radość. Mamy dobrą wiadomość – to możliwe, a nawet pożądane połączenie. Pytanie tylko, jak sprawdzić, czy szkoła angielskiego jest w stanie zapewnić Ci taki model nauczania? 

Zabawne efekty 

Starsze pokolenia uczniów przekonywano, że nauka musi być „na poważnie”. Budowano wrażenie, że nauka, która nie wymaga skupienia, pełnego zaangażowania, godzin poświęconych na powtarzanie i „wkuwanie” regułek, trenowanie kolejnych zwrotów i naukę słówek, nie jest efektywna. Dzisiaj badania neurodydaktyczne pokazują coś zupełnie przeciwnego: aby nauka była skuteczna, musi budzić zaangażowanie. 

Zaangażowanie jednak musi być autentyczne, a więc naturalne. Nic tak nie wciąga  młodych uczniów, jak zabawa, grupowe zadania, odgrywanie scenek, rymowanki, wspólny śpiew oraz wiele innych form aktywności. Dzisiaj już wiemy, że zabawa pobudza w mózgu te same ośrodki, które odpowiedzialne są za skuteczne zapamiętywanie i naukę. Okazuje się więc, że najlepsze i najbardziej efektywne kursy angielskiego dla dzieci w Gnieźnie, to takie, które stawiają na naukę przez zabawę: https://earlystage.pl/pl/szkola/gniezno

Postaw na ruch 

Kolejnym elementem wpływającym na skuteczność nauki języka angielskiego jest ruch. Rzadko doceniany w szkole, gdzie dzieci większość czasu spędzają w ławkach, na  dobrych kursach angielskiego dla dzieci jest jednym ze stałych elementów zajęć. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ruch zwiększa neuroplastyczność mózgu. Termin ten oznacza zdolność mózgu do rozwoju, odnawiania się, zmiany zachowań w zależności od potrzeb. 

Według współczesnych badań osoby wysportowane, regularnie podejmujące aktywność fizyczną, szybciej i efektywniej się uczą, lepiej zapamiętują nową wiedzę, potrzebują na jej przyswojenie mniej czasu, a zostaje ona z nimi na dłużej. Coraz więcej mówi się więc o tym, że na zajęciach powinno się robić odpowiednie przerwy na zajęcia ruchowe. Na kursach angielskiego w Poznaniu takie przerwy są umiejętne połączone z programem nauczania: https://earlystage.pl/pl/szkola/poznan. Kto powiedział, że klaszcząc, tupiąc czy skacząc, nie można uczyć się angielskiego? Dotyczy to zresztą nie tylko dzieci. Badania pokazują, że najdłużej sprawne mentalnie pozostają osoby, które całe życie dbają o aktywność fizyczną. 

Przyzwolenie na popełnianie błędów

Skuteczna nauka nigdy nie odbywa się bez błędów. To naturalne. Zdobytą wiedzę trzeba skonfrontować z praktyką jej stosowania. Im więcej dziecko będzie miało takich okazji (np. podczas wakacji, kolonii, wyjazdów), tym lepiej. Nawet jednak na lekcjach, podczas zainscenizowanych scenek, powinno ono ćwiczyć swobodną konwersację w obcym języku. Ważne jest jednak, aby stworzyć dziecku  bezpieczną przestrzeń, nie oceniać, nie krytykować, pokazywać błędy, natomiast traktować je jako konieczny moment w nauce, który ostatecznie pozwala osiągnąć sukces. Błąd to nie porażka, ale konieczny etap w drodze na szczyt.