SEO pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron kojarzone jest z dużymi agencjami SEO oraz znanymi portalami, które muszą walczyć o swoją pozycję i rozpoznawalność. Na szczęście coraz więcej osób poznaje SEO oraz dowiaduje się, czemu jest takie ważne.

Największe mity o SEO

Jednym z największym mitem na temat SEO jest to, że pozycjonowanie stron nie jest potrzebne do promowania marki. To ogromny błąd wielu firm, ponieważ dobrze zoptymalizowana strona po pozycjonowaniu sprawi, że klient znacznie szybciej dotrze do naszych treści.

Mylne jest również pojęcie, że SEO staje się przeżytkiem. Algorytmy Google wciąż się zmieniają i faktycznie w wielu przypadkach działanie agencji SEO może nie dać oczekiwanych rezultatów, dlatego ważny jest regularny audyt SEO oraz sprawdzanie wyników wyszukiwań. Usługi takie jak pozycjonowanie stron internetowych Poznań obejmują monitorowanie wyników działań oraz wprowadzanych zmian.

Mitem jest również stwierdzenie, że dobra treść sama się obroni. Niestety bez odpowiedniego pozycjonowania nawet najlepszy artykuł nie będzie widoczny w wyszukiwaniu. Treść jest bardzo ważna, ponieważ musi być merytoryczna oraz przede wszystkim niepowtarzalna, jednak bez pozycjonowania oraz użycia fraz kluczowych, strona będzie niewidoczna dla algorytmów Google oraz użytkowników tej wyszukiwarki.

Wielu przedsiębiorców wciąż myśli, że klienci nie korzystają z Internetu, a jedynie wyszukują informacji o markach w gazetach lub rozmawiają ze znajomymi, którzy korzystali z podobnych usług. To ogromny błąd. Obecnie większość sklepów oraz firm usługowych ma własną stronę internetową. Nawet osoby starsze chcą i potrafią korzystać z Internetu i z niego czerpią informacje o firmach w okolicy. Odpowiednio zbudowana oraz pozycjonowana strona internetowa, np. przez tworzenie stron internetowych Poznań sprawi, że wielu klientów, również nieco młodszych, dotrze do naszych usług. Trzeba również wiedzieć, że działania agencji SEO są skierowane na dopasowanie działań marketingowych do danej grupy docelowej. Reklama więc ma większą szansę przebić się do odbiorców, a dzięki niej zyskamy nowych klientów.

Link building i pozycjonowanie SEO

Link building i mity SEO

Jednym z popularnych mitów jest ten, który mówi o linkowaniu. Samo linkowanie nie zastąpi nam pozycjonowania strony, czy audytu SEO. Link bulding powinien być wykonywany w oparciu o wcześniejsze sprawdzenie strony pod kątem pozycjonowania. Linki muszą być dopasowane do treści, jej długości, ale również tematyki na stronie. By nie narazić się na kary ze strony Google, niezwykle istotne będzie połączenie pozycjonowania strony z link buldingiem, a nie samym dodawaniem linków w chaotyczny sposób.

Najdziwniejszym mitem jest jednak stwierdzenie, że pozycjonowanie stron jest nielegalne. To część działań marketingowych, które sprawiają, że nasza strona internetowa znajduje się wyżej w rankingu wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu możemy znacznie łatwiej znaleźć potencjalnych klientów oraz wypromować naszą stronę lub sklep internetowy, w świadomy i zróżnicowany sposób. To holistyczne podejście do marketingu internetowego sprawi, że nie tylko działania promocyjne dadzą widoczny efekt, ale będziemy również dbać o wizerunek naszej firmy oraz jakość treści znajdującej się na stronie.