Praca w call centre, czyli jak to naprawdę wygląda

Chyba każdy z nas słyszał co nieco o pracy w****call centre. Z reguły są to zarówno dobre, jak i złe rzeczy. Oczywiście możemy spotkać się również z opiniami osób, które nigdy w takim miejscu nie pracowały, a mimo to wypowiadają się na ten temat. Wbrew pozorom telemarketing daję świetny fundament do rozwoju całej kariery zawodowej.
Od tego zaczyna się praca w centrum obsługi telefonicznej
Najczęściej na prace w callcenter decydują się osoby tuż po szkole, a więc nie posiadają oni zbyt dużego doświadczenia zawodowego. Wbrew pozorom nie są od razu dopuszczane do pracy z klientami. Ich kariera zaczyna się od odpowiedniego i naprawdę intensywnego szkolenia. Oczywiście im więcej takie osoby nauczą się w czasie szkolenia, tym będą mieli wyższe wyniki sprzedażowe, a cała rozmowa z klientami będzie wyglądać bardziej profesjonalnie. Dodatkowo osoby mające odpowiednie umiejętności nabyte w czasie szkolenia stają się spokojniejsze i bez stresu podchodzą do rozmówcy po drugiej stronie słuchawki.
Zarówno posiadanie profesjonalnych informacji o prowadzonej kampanii, jak i posiadanie odpowiednich umiejętności może doprowadzić do tego, że nasze wyniki sprzedażowe gwałtownie wzrosną. Centrala wymaga, aby przyjęci do pracy rekruci odbyli dwuetapowe szkole. Pierwszy etap wymaga od nas dokładnego zapoznania się z produktami przypisanymi do odpowiedniej kampanii, którą będziemy prowadzić. Szczególnie ważne jest, aby poznać parametry sprzedawanych produktów oraz wszelkie zasady, które dotyczą ich sprzedaży. Im dokładniejsza będzie nasza wiedza, tym bardziej profesjonalnie wypadniemy w czasie rozmowy. Drugi etap szkolenia, jakie zapewnia biuro obsługi klienta , polega na tym, że zapoznajemy się ze sposobami na sprzedaż oferowanych produktów. W tym etapie ważne jest zapoznanie się z wszelkimi dostępnymi technikami negocjacji oraz psychologią wywierania wpływu. Ważne jest również, aby przyszły pracownik call centre pracował nad swoimi umiejętnościami, do których można zaliczyć między innymi sumienność, profesjonalizm, odporność na stres czy orientacje na cel. Centrala to miejsce dość dynamiczne, a więc warunki często się zmieniają.
Call centre, czyli początek kariery zawodowej
Wbrew pozorom wszelkie szkolenia, które przygotowują nas do pracy w call centre, są dość ogólne. W czasie ich odbywania zdobywamy ogromną wiedzę oraz praktyczne umiejętności, które mogą być wykorzystywane w wielu zawodach. Już w początkowej fazie szkolenia, które przygotowuje nas do pracy w centrali, zapoznajemy się z technikami sprzedaży oraz poznajemy rodzaje klientów i ich potrzeby. Do tego wszystkiego zostają nam przedstawione techniki wywierania wpływu. Tak naprawdę cała praca osoby zatrudnionej w biurze obsługi klienta polega na poznaniu jego potrzeb, ponieważ dzięki temu mamy możliwość doboru odpowiedniej oferty. Wbrew pozorom szkolenia telemarketerów nie kończą się po kilku dniach.
Wszelkie zdobyte informacje i umiejętności weryfikowane są tak naprawdę w ciągu pierwszych dni pracy. Szczególnie fajnym szkoleniem dostępnym dla przyszłych pracowników call centre jest to z radzenia sobie ze stresem. Sprawdzi się ono zarówno w życiu zawodowym oraz prywatnym. Dla wielu osób praca w callcentre to początek przyszłej kariery zawodowej, ponieważ to właśnie tam możemy zdobyć wiele ciekawych umiejętności, które w przyszłości będą nam bardzo pomocne.
Centrum obsługi telefonicznej to naprawdę bardzo dobre miejsce, które pozwala w świetny sposób zdobyć praktyczne informacje oraz umiejętności. Ta praca wbrew pozorom nie jest prosta i wymaga posiadania wielu cech.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski