W Poznaniu zamknięcie Wartostrady pod mostem Chrobrego od 29 września

Od 29 września piesi i rowerzyści stracą dostęp do fragmentu Wartostrady pod mostem Chrobrego; po 2 listopada tramwaje przestaną kursować między rondem Śródka a Małymi Garbarami.
- Poznań wprowadza zmiany na Wartostradzie przed przebudową mostu Chrobrego
- Jak poruszać się pieszo i rowerem podczas prac
- Co zmieni się w ruchu tramwajowym i samochodowym
Poznań wprowadza zmiany na Wartostradzie przed przebudową mostu Chrobrego
Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze przy przebudowie mostu Bolesława Chrobrego. W związku z organizacją zaplecza budowy i dojazdów od 29 września wyłączony z ruchu zostanie odcinek Wartostrady na zachodnim brzegu Warty — pomiędzy Starym Portem a Chwaliszewem. Po tej dacie piesi i rowerzyści nie będą mogli korzystać z Wartostrady na wspomnianym odcinku; schody po stronie południowej będą niedostępne, a od strony północnej zamknięty zostanie zjazd i zejście z ul. Estkowskiego.
Jak poruszać się pieszo i rowerem podczas prac
PIM zaleca, by w kierunku południowym korzystać z przejścia i przejazdu rowerowego przez ul. Chwaliszewo. Zmiany będą wprowadzane etapami — na początku dotyczą przede wszystkim dojść do placu budowy i przejazdów serwisowych, dalej zaplanowano m.in. prace archeologiczne, przeniesienie sieci infrastruktury z mostu, przewierty pod rzeką i budowę tzw. przewiązek. Ruch pieszy i rowerowy może być dodatkowo ograniczany w czasie kolejnych działań przygotowawczych.
Co zmieni się w ruchu tramwajowym i samochodowym
Po 2 listopada przejazd tramwajów na trasie od ronda Śródka do Małych Garbar zostanie wstrzymany, a komunikacja miejska zostanie zmodyfikowana. Ruch samochodowy na razie będzie utrzymany, choć mogą występować utrudnienia, natomiast w następnych etapach konieczne będzie zamknięcie jednej nitki mostu - najpierw północnej, potem południowej. O terminach kolejnych etapów i drobnych zmianach PIM będzie informować na bieżąco.
Przebudowa mostu Chrobrego przewiduje jego całkowitą odbudowę oraz prace na przyległych odcinkach ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego, a także przebudowę skrzyżowań z ul. Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Projekt obejmuje nowe rozwiązania dla pieszych i rowerzystów, budowę wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego przy Katedrze, a także prace związane z odwodnieniem, oświetleniem, sterowaniem sygnalizacją i nasadzeniami zieleni. Zgodnie ze wskazaniem spółki Aquanet przebudowana zostanie także sieć wodociągowa.
na podstawie: Zarząd Dróg w Poznaniu.
Autor: krystian