Remonty torowisk w Poznaniu zmienią trasę tramwajów na Bałtyku i Traugutta

W Poznaniu ruszają kolejne wielkie zmiany na torowiskach tramwajowych. Po zakończeniu prac na ulicy Kórnickiej i Głogowskiej, od 1 sierpnia czekają nas remonty na węzłach Bałtyk i Traugutta, które mocno wpłyną na komunikację w centrum, na Wildzie oraz Dębcu. Sprawdź, jak przygotować się na utrudnienia i jakie linie tramwajowe pojawią się tymczasowo w mieście.
- Poznań przygotowuje torowiska na ważne remonty mostu Chrobrego – co czeka pasażerów?
- Węzły Traugutta i Bałtyk pod lupą – przygotuj się na zmiany od 1 sierpnia
- ZTM uruchamia specjalne linie wahadłowe – jak dojechać podczas remontów?
Poznań przygotowuje torowiska na ważne remonty mostu Chrobrego – co czeka pasażerów?
W ostatnich miesiącach Poznań intensywnie modernizował torowiska przy moście św. Rocha oraz na ulicy Głogowskiej w okolicy skrzyżowania z Hetmańską. Te prace właśnie dobiegają końca, ale już od 1 sierpnia miasto rozpoczyna kolejną serię remontów, które będą miały ogromny wpływ na ruch tramwajowy w centrum oraz dzielnicach Wilda i Dębiec.
Wybrane miejsca do napraw nie są przypadkowe – to strategiczne fragmenty sieci tramwajowej, które muszą wytrzymać zwiększony ruch podczas planowanego remontu mostu Chrobrego. Wtedy tramwaje nie będą mogły kursować między Śródką a Garbarami, dlatego równoległe przeprawy przez Wartę muszą być w doskonałym stanie.
Przypomnijmy, że prace na węźle AWF zakończyły się już w maju. Obecnie finalizowany jest remont dylatacji mostu św. Rocha oraz wymiana torów od mostu do przystanku Politechnika.
Węzły Traugutta i Bałtyk pod lupą – przygotuj się na zmiany od 1 sierpnia
Od początku sierpnia rozpocznie się przebudowa jednego z najważniejszych punktów tramwajowych przy ulicy Hetmańskiej – skrzyżowania z Traugutta. To miejsce ma duże znaczenie także w kontekście budowy nowego mostu Chrobrego, bo umożliwia przejazd tramwajom przez most Przemysła I w kierunku Starołęki i Górnego Tarasu Rataj.
Na węźle Traugutta wymieniona zostanie środkowa część rozjazdu oraz elementy od strony północnej. Remont będzie podzielony na dwa etapy:
- Pierwsza połowa sierpnia: brak przejazdu tramwajów na wprost ulicami Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r., możliwe będą tylko skręty pomiędzy ul. Hetmańską (od Górczyna) a Dębcem oraz rynek Wildecki.
- Druga połowa sierpnia: przywrócony zostanie przejazd na wprost ul. Hetmańską, ale zamknięty zostanie całkowicie rozjazd Traugutta od strony rynku Wildeckiego.
“Dokładna data zakończenia pierwszego etapu prac i rozpoczęcia kolejnego oraz związane z tym zmiany w komunikacji zostaną podane z wyprzedzeniem w sierpniu.”
Równocześnie trwać będzie wymiana rozjazdu na węźle Bałtyk (skrzyżowanie Roosevelta-Bukowska). Tam oprócz torów pojawią się nowe krawędzie peronowe na przystanku tramwajowo-autobusowym Bałtyk oraz nowa nawierzchnia torowo-drogowa zarówno na przystanku, jak i fragmencie ulicy Bukowskiej.
ZTM uruchamia specjalne linie wahadłowe – jak dojechać podczas remontów?
Remonty spowodują spore utrudnienia dla pasażerów tramwajów. Na przykład:
- Brak przejazdu tramwajów przez węzeł Traugutta ulicą Hetmańską na wprost od 28 Czerwca 1956 r. do Starołęki oraz bezpośrednio ulicą 28 Czerwca 1956 r.
- Aby zapewnić ciągłość komunikacji, uruchomiona zostanie wahadłowa linia tramwajowa nr 91 pomiędzy przystankiem Traugutta (tor północny) lub Rolna (tor południowy) a rondem Starołęka.
- Podczas prac na Bałtyku niemożliwy będzie przejazd tramwajów ulicą Roosevelta między Kaponierą a mostem Dworcowym, jednak linia wahadłowa nr 96 utrzyma połączenie na Grunwaldzkiej z przystankiem przy World Trade Center MTP.
Dodatkowo ZTM uruchomi trzy inne specjalne linie tramwajowe:
- Linia nr 92 zastąpi zawieszone linie nr 9 i 2
- Linia nr 93 wzmacni transport na Ratajach
- Linia nr 95 zastąpi zawieszoną linię nr 5
“Szczegółowy opis tras tramwajowych od 1 sierpnia wraz ze schematami dostępny jest na stronie ZTM.”
Informacje o zmianach organizacji ruchu wokół węzłów Bałtyk i Traugutta można znaleźć również na stronie Urzędu Miasta Poznania.
Warto zaplanować podróże z wyprzedzeniem i śledzić komunikaty miejskie, by uniknąć niespodzianek podczas tych ważnych remontów infrastruktury tramwajowej.
Na podstawie: UM Poznań
Autor: krystian