Remont węzła AWF zmienia trasy tramwajów i zamyka most Królowej Jadwigi
W maju Poznań czeka spory komunikacyjny ruch na torach tramwajowych! Remont węzła AWF to nie tylko wyzwanie dla pasażerów, ale też kluczowy krok przygotowujący miasto do wielkich zmian na mostach Chrobrego. Jak zmienią się trasy i co warto wiedzieć, by uniknąć niespodzianek?

Remont węzła AWF w Poznaniu – co się zmieni na trasach tramwajowych?

Już od 5 maja mieszkańcy Poznania muszą przygotować się na utrudnienia związane z modernizacją torów i sieci trakcyjnej przy węźle AWF. Prace potrwają do 31 maja, a ich efektem będzie odświeżona i bardziej odporna infrastruktura tramwajowa na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi, Strzeleckiej oraz Drogi Dębińskiej.

Najważniejsza zmiana dotyczy zawieszenia ruchu tramwajowego na odcinku od AWF przez most Królowej Jadwigi aż do ronda Rataje. To oznacza, że tramwaje nie będą mogły przejeżdżać przez tę przeprawę, co wymusi modyfikacje tras kilku linii.

Jakie korekty tras czekają pasażerów Poznania podczas remontu?

Zmiany obejmą linie nr 2, 5, 6, 12 oraz 18. Tramwaj nr 2, który zwykle kursuje z Ogrodów przez ulicę Święty Marcin, zostanie skierowany na Wildę z wykorzystaniem krótszej drogi przez Towarową, Matyi i Wierzbięcice. Linia nr 5 zostanie wydłużona aż do Miłostowa, co może ucieszyć pasażerów tej części miasta.

Z kolei tramwaje nr 6 i 18 pojadą z ulicy Królowej Jadwigi objazdem przez Strzelecką. Po wykonaniu pętli w centrum wrócą odpowiednio w kierunku Budziszyńskiej (linia 6) oraz Ogrodów (linia 18). Natomiast „dwunastka” pojedzie z ulicy Matyi przez Towarową i Święty Marcin aż do ulicy Jana Pawła II, korzystając z mostu Świętego Rocha.

Dodatkowo uruchomiona zostanie specjalna linia autobusowa nr 98, która połączy Zawady z Franowem – to ułatwienie dla tych, którzy szukają alternatywnych środków transportu w czasie remontu.

Aby zapewnić płynność komunikacji na zamkniętym odcinku AWF – Rondo Rataje, uruchomione zostaną także autobusy linii 174 i 190 obsługujące ten fragment w obu kierunkach.

Dlaczego remont węzła AWF jest tak ważny dla Poznania?

Modernizacja torów przy węźle AWF to nie tylko doraźne utrudnienie dla pasażerów – to strategiczny krok przygotowujący miasto do większych inwestycji na moście Chrobrego. W planach jest bowiem demontaż starych i budowa nowych mostów, które są kluczowe dla sprawnego przepływu ruchu tramwajowego między Śródką a Garbarami.

Dzięki temu remontowi równoległe trasy przez Wartę będą lepiej przystosowane do zwiększonego natężenia ruchu podczas prac przy moście Chrobrego. To inwestycja w przyszłość komunikacji miejskiej Poznania, która ma poprawić komfort podróżowania wszystkich mieszkańców.

Szczegółowe informacje o zmianach tras można znaleźć na stronie Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM), a więcej o planowanych remontach torowo-sieciowych dostępne jest na oficjalnej stronie miasta Poznań.


Urząd Miasta Poznania