Kupcy z 75 krajów i ekspozycje 250 firm o łącznej powierzchni 50 tys. m2 - tak można w skrócie opisać największe w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowe wydarzenie meblowe dla przedsiębiorców. Targi Meble Polska oraz Home Decor rozpoczną się 21 i potrwają do 24 lutego.

Targi Meble Polska to największa na świecie ekspozycja oferty polskiego przemysłu meblarskiego. Można tam poznać produkty ze wszystkich segmentów cenowych: meble tapicerowane, skrzyniowe z płyty meblowej oraz z litego drewna, krzesła i stoły oraz materace.

Wśród wystawców znajduje się wiele renomowanych producentów. Ich stoiska co roku oblegane są przez kupców. Jak zwykle na targi w Poznaniu przygotowali wiele nowych, ciekawych  prototypowych kolekcji na kolejny sezon. Obok stałych wystawców podczas tegorocznej edycji swoją ofertę zaprezentuje także wiele firm, które obecne są na targach w Poznaniu po raz pierwszy lub wystawiają się po dłuższej przerwie.  

Targi Meble Polska są jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji eksportu polskich mebli. Ale nie tylko takie można zobaczyć w pawilonach. Od kilku lat rośnie liczba zagranicznych producentów, którzy aktywnie jako wystawcy poszukują w Poznaniu klientów na globalnym rynku.

W tym roku na ekspozycji swoją ofertę zaprezentują firmy meblowe z Chin, Cypru, Danii, Litwy, Niemiec, Rumunii, Serbii, Słowacji, Szwecji, Turcji, Ukrainy, Uzbekistanu i Włoch. 

W wydarzeniu weźmie udział blisko 40 wystawców z Ukrainy. To m.in. efekt współpracy z Ukraińskim Stowarzyszeniem Producentów Mebli (UAFM), które reprezentuje ponad 60% branży. Od czasu inwazji Rosji w Ukrainie, UAFM zorganizowało centralę, aby pomóc uchodźcom i branży meblowej. Pomaga w przeprowadzce fabryk, dostarcza meble do centrów dla uchodźców i pomaga w regionach Ukrainy dotkniętych wojną. Jednocześnie promuje tamtejszą produkcję na światowych wystawach i organizuje misje handlowe. W Poznaniu ukraińscy producenci zaprezentują się już po raz drugi.   

Nie tylko meble

Jak co roku targom Meble Polska w pawilonie 5A towarzyszyć będą biznesowe targi wnętrz Home Decor. Znajdą tam coś dla siebie wszyscy, którzy profesjonalnie zajmują się wnętrzami. Interesującą dla siebie ofertę znajdą tu przedstawiciele sieci handlowych i DYI, sklepów stacjonarnych i online oraz salonów wyposażenia wnętrz. Na ekspozycji  zobaczyć będzie można nowe kolekcje dekoracji, oświetlenia, tekstyliów i dywanów, ceramiki, szkła, akcesoriów kuchennych i łazienkowych oraz innych elementów dekoracyjnych.

Kupcy z ponad 70 krajów

Od momentu zmiany w 2010 roku formuły poznańskich targów meblowych na stricte biznesową, liczba kupców meblowych odwiedzających to wydarzenie nieustannie rośnie. Jednocześnie rozszerza się lista krajów, z których pochodzą zwiedzający. To efekt szeroko zakrojonej, globalnej kampanii prowadzonej przez Grupę MTP promującej zarówno targi Meble Polska, jak i polski przemysł meblowy.

Efektem tych działań jest ogromne zainteresowanie kupców meblowych udziałem w poznańskich kontraktacjach. W systemie zarejestrowali się zwiedzających z 75 krajów. Oprócz przedstawicieli grup zakupowych i sieci meblowych z Europy czy Ameryki Północnej swój udział potwierdzili także zwiedzający z tak egzotycznych rynków jak: Algieria, Arabia Saudyjska, Chiny, Ghana, Indie, Izrael, Kenia, Liban, Mali, Mauritius, Nigeria, Senegal, Togo czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Szkolenia dla handlowców

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, we współpracy z Grupą MTP, przygotowała szereg interesujących wykładów. Pierwszego dnia targów (21 lutego, wtorek) warto zwrócić uwagę na prezentację raportu "Polskie Meble Outlook - perspektywy dla polskiej branży meblarskiej" przygotowanego przez B+R Studio. Eksperci Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu udzielą cennych wskazówek, jak eksportować swoje produkty do USA i Kanady. Podczas dyskusji panelowej (22 lutego, środa) będzie można dowiedzieć się więcej na temat kultury biznesowej, oczekiwań klientów, logistyki i umów o wolnym handlu w obydwu krajach.

Trzeci dzień, czyli 23 lutego (czwartek), poświęcony zostanie głównie właścicielom sklepów meblowych. Podczas wykładów, które poprowadzi ekspert biznesu wyposażeń wnętrz, Jerzy Osika, będzie można uzyskać wiele praktycznej wiedzy.

Bilety dla profesjonalistów

Targi przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów z branży meblarskiej i wnętrzarskiej. Aby otrzymać darmową wejściówkę, wystarczy się zarejestrować przed wydarzeniem na stronie internetowej targów. Po tym terminie koszt biletu wynosić będzie 50 złotych. W sprzedaży dla osób związanych z branżą meblową dostępne są także bilety Premium, uprawniające również do wjazdu i parkowania na terenie targów, a także lunchu w Garden City oraz kawy w MTP Cafe.

Szczegółowy plan wydarzeń oraz więcej informacji na stronach Meble Polska 2023 oraz Home Decor 2023.

PD