Jak sprawdzić, czy promocja firmy w sieci działa? Oto podstawowe mierniki

Bez względu na to czym się zajmujemy, każdy przedsiębiorca, który do swojej firmy wprowadza narzędzie w postaci reklamy on-line, chciałby wiedzieć, jak jest ona odbierana przez odwiedzających jego witrynę. Promocja w sieci obejmuje reklamy w mediach społecznościowych, na stronie internetowej firmy, marketing afiliacyjny, a także newsletter. Co ważne, mamy możliwość zmierzenia efektywności działań promocyjnych podjętych przez naszą firmę. Jest to specjalna strategia, którą nazywamy performance marketingiem. Ta dyscyplina pozwala stwierdzić, czy podjęte i zainwestowane środki przynoszą wymierne rezultaty.

Co jest jego celem w kampaniach promocyjnych biznesu?

Performance marketing jest strategią marketingu online, gdzie użyte w nim  środki komunikacji powinny wywołać u odbiorcy wymierną reakcję lub działanie (np. zakup produktu czy usługi). Jest to podejście silnie zorientowane na wydajność, które charakteryzuje wysoka wymierność i sterowność. 

Polega więc ono na dokładnym zmierzeniu wpływu reklamy online oraz dostosowywaniu jej na bieżąco do osiąganych efektów, co czyni strategię promocji o wiele bardziej skuteczną. W tym celu performance marketing wykorzystuje różne przydatne narzędzia. Zalicza się do nich pozycjonowanie stron (SEO) czy marketing afiliacyjny. Rozliczenia zazwyczaj są oparte na podstawie wydajności danej metody promocji.

CPO - Cost Per Order - co warto wiedzieć o tej metodzie?

Skrót oznacza koszt całej promocji zamówienia i wskazuje wydatek, który płaci się za opracowanie kampanii w sieci. CPO jest wskaźnikiem używanym specjalnie dla witryn, które odpowiadają za sprzedaż online. Pokazuje kwotę wydaną na działania reklamowe i marketingu w celu wygenerowania sprzedaży produktu lub usługi. 

CPO jest wskaźnikiem, który ocenia skuteczność lub jej brak w konkretnej kampanii promocyjnej. Aby uzyskać ten wskaźnik, wystarczy podzielić kwotę wydatków poniesionych w związku z reklamą przez liczbę otrzymanych zamówień. CPO to inaczej koszty reklamy podzielony przez liczbę zamówień. 

CPA - Cost Per Action - koszt nabycia 

Jest to koszt jednostkowy ponoszony przez reklamodawcę za każdą konwersję uzyskaną w ramach inicjatywy marketingowej. Koszt nabycia uzyskuje się przez podzielenie kosztu udziału w reklamie przez liczbę konwersji generowanych przez kampanię. Dzięki temu wskaźnikowi oceniana jest skuteczność działań 

CPL - Cost Per Lead - koszt za potencjalnego klienta

Wydatek ponoszony przez reklamodawcę za każdego potencjalnego klienta, który zachęcony działaniami promocyjnymi mógłby odwiedzić witrynę i dokonać zakupu towaru lub usługi. Koncepcja CPL zakłada, że reklamodawca otrzyma wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób generowana jest sprzedaż.

Użyteczność mierników performance marketingu

Performance marketing jest dyscypliną stosowaną głównie w obszarze mierzącym pozyskiwanie i lojalność nowych klientów. Jak wskazuje serwis Beemail.pl, jego celem jest zmierzenie reakcji, jakie zaszły na skutek podjęcia określonych działań o podłożu marketingowym. Warto także zwrócić uwagę na ten artykuł na temat sprowadzania ruchu na stronę internetową w celu wspomagania pozycjonowania, który także dostępny jest na stronie Beemail.pl.

Taką „wymierną odpowiedzią" może być na przykład kliknięcie banerów reklamowych online, wypełnienie formularza lub wysłanie zapytania, czy subskrypcja biuletynu. Dla przedsiębiorców mierniki promocji są niezbędnym sposobem dostosowującym optymalne działania marketingowe do budżetu całej kampanii.