Prowadząc dowolną działalność biznesową w internecie należy być na bieżąco z trendami w marketingu internetowym. Branża ta cechują się dużą dynamiką zmian, która powoduje, że trzeba bez przerwy zdobywać nową wiedzę i umiejętności, by prowadzone działania były skuteczne. Od rezultatów prowadzonych w sieci kampanii wielokrotnie zależy skuteczność prowadzonego przez nas projektu.

Żeby nie wypaść z obiegu warto zapoznać się z poniższym artykułem, który wskazuje najważniejsze trendy, a także przedstawia wartościowe porady dotyczące działań SEO w drugiej połowie 2019 roku.

Wyszukiwanie głosowe - codzienność użytkowników

Osoby szukające agencji pozycjonerskiej coraz częściej rezygnują z wpisania odpowiedniej frazy na rzecz jej wypowiedzenia - wystarczy wydać polecenie pozycjonowanie katowice, by po kilku sekundach otrzymać długą listę propozycji. To nie tylko objaw lenistwa młodych ludzi, ale przede wszystkim wygodny sposób wyszukiwania, który jest chętnie stosowany podczas jazdy samochodem, czy też w trakcie pracy.

Ta niewielka rewolucja sposobu wyszukiwania jest doskonałym sposobem na zbicie prawdziwej fortuny. Wystarczy wykazać się otwartą głową i znaleźć kreatywny sposób na wykorzystanie faktu, że coraz więcej osób (zwłaszcza młodych) korzysta z wyszukiwania głosowego w telefonie. Warto, chociażby uwzględnić je w strategii pozycjonowania strony.

Content marketing w pozycjonowaniu - większa wartość treści

Sam content marketing w działaniach SEO nie jest już trendem, a rzeczywistością od dobrych kilku lat. Zmienia się jednak podejście Google, ale również właścicieli e - biznesów, do tego zagadnienia. Według analiz ekspertów, coraz większe znaczenie będą miały wysokiej jakości treści, które dają użytkownikom realną wiedzę, czy też pomoc.

Tworzenie tego rodzaju treści, oprócz zaspokajania potrzeb użytkowników w zakresie pozyskiwania wiedzy, ma również pozyskiwać wartościowe linki do strony internetowej. Osoby, które znajdą na danym blogu, czy też stronie treść, która realnie im pomoże, chętnie się nią podzielą ze znajomymi - to nie tylko sposób na wartościowy Link Building, ale również sposób na budowanie pozycji eksperta.

Kiedy chcemy promować swoją agencję zajmującą się pozycjonowaniem stron w Katowicach, warto zamieszczać treści (wysokiej jakości) na branżowych portalach. Do doskonałe miejsce na pozyskaniu wielu wartościowych wejść, które podwyższą rangę naszej strony. Dobrze jeśli takie wpisy są również promowane przy pomocy mediów społecznościowych oraz mailingu - zintegrowane działania skutecznie dywersyfikują źródła ruchu do docelowej witryny internetowej.

Doznania użytkownika na stronie - User Experience

UX coraz śmielej przenika we wszystkie obszary działań marketingowych. Ma również ogromny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, czy też sklepów działających w sieci. Ich wygląd, a także funkcjonalność jest stale zmieniana i dostosowywana, tak by użytkownicy chcieli spędzać w niej coraz więcej czasu - im więcej go spędzają w witrynie, tym ona staje się wiarygodniejsza dla algorytmów Google.

Sam potentat z Doliny Krzemowej przywiązuje coraz większą uwagę do działań UX. Duże znaczenie, w kontekście pozycjonowania strony internetowej, ma szybkość ładowania witryny, a także jej użyteczność. Warto zwrócić uwagę również na strukturę nagłówków oraz mapę strony, tak by całość była możliwie najlepiej dostosowana do wymagań użytkowników.

Trendy SEO - jakie działania sprawdzą się w drugiej połowie 2019 roku?