Digital signage to najprościej mówić jeden z elementów komunikacji cyfrowej. W skład digital signage wchodzą wyświetlacze elektroniczne – nośniki informacji, specjalistyczne systemy i oprogramowanie. Digital signage wykorzystywany jest w wielu dziedzinach, firmach i przedsiębiorstwach. Chcesz wiedzieć, gdzie sprawdzi się najlepiej? Podpowiadamy!
Digital signage w handlu
Handel to bardzo specyficzna gałąź gospodarki. Aby mógł spełniać oczekiwania właściciela konkretnej firmy, trzeba pomyśleć przede wszystkim o jak najlepszej reklamie. I właśnie digital signage to oferuje. W czym tak naprawdę pomaga? Przede wszystkim buduje świadomość marki wśród klientów. To jedna z najważniejszych rzeczy, którą chcą osiągnąć sprzedawcy. Niektóre monitory mogą prezentować informacje produktowe, często poszerzone o wiadomości, których normalnie nie przedstawia się w reklamach, bo byłoby to zbyt kosztowne. Może być też zupełnie odwrotnie – digital signage może prezentować bardzo skrótowe informacje o produkcie. Digital signage zapewnia różnorodną informację. Na ekranach można wyświetlać nie tylko reklamy o produktach, ale tez informacje o tym, gdzie można je zakupić. Mogą kierować do konkretnego punktu, miejsca sprzedaży, etc.
Digital signage w hotelach
Zaraz po handlu, to hotele są kolejnymi głównymi odbiorcami tej technologii. Na monitorach wyświetlane są informacje np. o czasie i kolejności wystąpień, jeżeli w hotelu organizowana jest np. konferencja. Często wyświetlane są także wiadomości o jakiś wydarzeniach w okolicy, o imprezach, o puntach usługowych, które można znaleźć pobliżu hotelu lub innej nieruchomości komercyjnej. Jest to rozwiązanie przydatne zarówno dla samego hotelu, jak i dla gości w nim przebywających.
Digital signage w zakładach usługowych
Wyobraźmy sobie zakład fryzjerski. Klient przebywa tam średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Warto zatem ten czas efektywnie wykorzystać. Na ekranach można pokazywać produkty, które są w sprzedaży, usługi lub wyświetlać inne materiały, które mogą zainteresować gości poszczególnego zakładu usługowego.
Digital signage na lotniskach i dworcach
Rozkłady jazdy, rozkłady lotów, oferty partnerów – wszystko to wyświetlane jest na ekranach digital signage. Jest to konieczne, aby podróżni mogli zapoznać się z ważnymi dla nich informacjami, bez konieczności stania w kolejce do informacji.
Digital signage w urzędach
Coraz częściej systemy te można zobaczyć również w urzędach. Tam informują o poszczególnych działach, okienkach, numerach. Lepiej organizują czas. ponadto, mogą być na nich wyświetlane ważne dla poszczególnych osób informacje, np. informacje prawne.
Sieć reklamowa i informacyjna
Jaka widać, digital signage to bardzo popularna sieć reklamowo informacyjna, która sprawdzi się niemal wszędzie i w każdej przestrzeni. Bez względu na to, czy jesteśmy w ruchu, czy czekamy na przyjęcie do lekarza lub do fryzjera, możemy dzięki zintegrowanym ekranom z centralą zarządzenia, zapoznać się z interesującymi nas wiadomościami. Oczywiście, jest to chwyt marketingowy i reklamowy, ale jednocześnie może mieć charakter edukacyjny. Digital signage to obecnie bardzo popularna forma przekazywani i prezentowania ważnych informacji. A można się spodziewać, że z każdym rokiem będzie jeszcze bardziej popularna, wypierając klasyczne formy reklamy, takie jak bilboardy, plakaty i tym podobne reklamy. Pewne jest jednak to to, że monitory i systemy tego typu są chętnie przyjmowane przez społeczeństwo i przynoszą korzyści wszystkim – zarówno tym, którym zależy na reklamie, jak i tym, którzy chcą przekazać ważne informacje.
