Remont torowisk w Poznaniu kończy się — tramwaje wracają 1 września

Remonty torowisk kończą się przed szkołami i akademikami — od 1 września tramwaje wracają na kluczowe węzły, a zapowiedziany na wrzesień start prac przy moście Chrobrego przesunie większe utrudnienia dopiero na listopad.
- Poznań: sprawdź, gdzie po wakacjach znów wsiądziesz do tramwaju
- Poznań: przygotuj się na duże zmiany przy moście Chrobrego — najważniejsze daty
Poznań: sprawdź, gdzie po wakacjach znów wsiądziesz do tramwaju
Wakacyjne prace torowe w Poznaniu dobiegają końca. W lipcu ekipy skupiły się przy moście św. Rocha — naprawiono dylatację i wymieniono torowisko aż do przystanku Politechnika. Równolegle ułożono nowe tory na ulicy Głogowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Hetmańską (na odcinku między Hetmańską a Potockiej).
Sierpień przyniósł prace na dwóch ważnych węzłach: Bałtyku i Traugutta. Na Wildzie wykonawcy wymienili środkowy odcinek i elementy rozjazdów od strony północnej w dwóch etapach. Na skrzyżowaniu Roosevelta z Bukowską naprawiono rozjazd będący w złym stanie. Na przystanku tramwajowo‑autobusowym Bałtyk zamontowano nowe krawędzie peronowe, a nawierzchnie torowo‑drogowe wymieniono zarówno na tym przystanku, jak i na fragmencie ulicy Bukowskiej. Oba sierpniowe remonty są już na finiszu.
Plan zakłada, że od 1 września oba węzły będą przejezdne: na Bałtyku ruch zostanie przywrócony w pełnym zakresie, a na Wildzie tramwaje wrócą na ulicę 28 Czerwca 1956 r. w kierunku Dębca.
Równolegle ZTM wprowadza korekty rozkładów — od 1 września w dni robocze w godzinach szczytu częstotliwość linii tramwajowych nr 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 i 18 będzie wynosić co 10 minut. Przywrócona zostanie także linia nr 19.
Po wakacjach wracają linie obsługiwane minibusami: nr 123 i 124. Wznawiane są kursy szkolne na liniach 154 i 188. Zawieszone pozostaną natomiast kursy linii 146 (której kursy są obecnie wydłużone do Strzeszynka) oraz sezonowa linia nr 195.
Uruchomiona zostanie nowa linia nr 151, łącząca Os. Sobieskiego z rejonem wschodnich Naramowic. Jednocześnie linia 169 zostanie skrócona — kursy będą kończyć się na Os. Łokietka zamiast Os. Kopernika. Szczegóły dotyczące rozkładów i układu linii publikuje Zarząd Transportu Miejskiego.
Poznań: przygotuj się na duże zmiany przy moście Chrobrego — najważniejsze daty
Most Chrobrego zostanie całkowicie przebudowany. Przekazanie placu budowy planowane jest na wrzesień, jednak wykonawca poprowadzi prace przygotowawcze w taki sposób, by tramwajowy przejazd po moście pozostał możliwy do 2 listopada. To rozwiązanie uwzględnia zwiększony ruch związany z początkiem roku szkolnego, akademickiego oraz dniem Wszystkich Świętych.
“Tak długo, jak nie będzie konieczności zamknięcia ruchu tramwajowego przez most Chrobrego, komunikacja zostanie utrzymana” — mówi Jan Gosiewski dyrektor zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Po 2 listopada rozpocznie się zasadniczy etap robót. Wówczas przejazd tramwajów na trasie od ronda Śródka do Małych Garbar nie będzie możliwy i ZTM wprowadzi zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Na listopad zaplanowano też wykonanie prac przy torowisku na placu Wielkopolskim oraz budowę rozjazdu umożliwiającego dojazd do przystanku Małe Garbary, by służył jako przystanek końcowy podczas przebudowy.
Ogólne założenia układu linii na czas przebudowy mostu zostały już przedstawione przez Zarząd Transportu Miejskiego; szczegółowe informacje o organizacji ruchu i zmianach w komunikacji zostaną opublikowane z odpowiednim wyprzedzeniem, w drugiej połowie października — zapowiada Jan Gosiewski.
Informacje o remontach torowisk i planowanych zmianach pochodzą od Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM) i dotyczą bezpośrednio układu tras, dat i numerów linii.
Na podstawie: Urząd Miasta Poznania
Autor: krystian