Poznański Ośrodek Specjalistycznych Usług Medycznych zmienia się dla pacjentów. Cel jest prosty: podnieść jakość obsługi poznanianek i poznaniaków oraz ułatwić im załatwienie swoich spraw w przychodni. Zmiany - choć niełatwe - zwiększą również komfort pracy personelu i pozwolą zacieśnić współpracę między lekarzem a rejestracją.
W Poznańskim Ośrodku Specjalistycznych Usług Medycznych trwa reorganizacja pracy. Jej celem jest podniesienie jakości świadczonych usług, które placówka realizuje dla pacjentów.
- Chcemy ułatwić poznaniankom i poznaniakom załatwienie spraw w POSUM - mówi Konrad Zaradny dyrektor POSUM. - Zmiany zwiększą również komfort pracy personelu i pozwolą zacieśnić współpracę między lekarzem a rejestracją. Wreszcie, na podstawie przeprowadzonego audytu i zebranych danych, wprowadzamy rozwiązania, które zwiększą przychody POSUM oraz kadry lekarskiej. Zmiany te były wypracowywane i konsultowane podczas licznych spotkań z lekarzami oraz personelem rejestracyjnym. Realizujemy partnerskie podejście, jednocześnie kładąc nacisk na potrzeby pacjentów. Zmiany mają to do siebie, że wiążą się z niepewnością i pewnymi trudnościami, szczególnie na początku ich wdrażania- ale chcemy podnosić jakość już od teraz.
Z korzyścią dla pacjentów
Już teraz pacjenci POSUM mogą korzystać z szerokiego wachlarza usług. Od 1 lipca łatwiej będzie zarejestrować się do lekarza. Nie będzie trzeba zapisywać się do lekarzy specjalistów w głównym holu. Zamiast tego ośrodek zaprosi pacjentów do osobnych punktów rejestracyjnych, w których będą mogli zapisać się do konkretnych poradni. W kolejnych tygodniach planowane jest rozwinięcie rejestracji internetowej.
POSUM kupuje też nowy sprzęt, by sprawniej pomagać pacjentom. W ostatnim czasie placówka wzbogaciła się o nowy mammograf i jest w trakcie realizacji zamówień kolejnych nowoczesnych urządzeń medycznych. W ciągu najbliższych miesięcy doposażona zostanie większość poradni. Ośrodek jest również w trakcie zakupu nowego aparatu rentgenowskiego.
We współpracy z Miastem i spółką PIM dyrekcja POSUM planuje modernizację budynku, która zwiększy komfort pracy i obsługi pacjentów. Ośrodek rozwija się także w zakresach świadczeń medycznych, na które nie ma umowy z NFZ - już od czerwca ruszyły komercyjne porady laryngologiczne, a wkrótce planowane jest też uruchomienie gabinetu estetyki ciała.
Z korzyścią dla lekarzy
Zmiany wymagają jednak poważnej reorganizacji pracy. Obecnie POSUM jest w trakcie zawierania nowych umów z pracownikami. Wielu lekarzy już podpisało umowy i będzie kontynuować współpracę z placówką, z innymi trwają jeszcze rozmowy. Ośrodek podkreśla, że ceni swoją kadrę i chce z nią nadal współpracować.
- Zdajemy sobie sprawę, że zmiany organizacji pracy mogą powodować obawy - mówi Konrad Zaradny dyrektor POSUM. - Darzę dużym szacunkiem i podziwem naszą obecną kadrę. To prawdziwi profesjonaliści. Staramy się zatrzymać ich w POSUM, jednak nie wszystkie żądania jesteśmy w stanie spełnić. Ośrodek jest w trudnej sytuacji finansowej i musimy brać pod uwagę nasze możliwości i ograniczenia. Jesteśmy też w kontakcie ze specjalistami, którzy są zainteresowani dołączeniem do zespołu. Naszym priorytetem jest zapewnienie ciągłości opieki medycznej.
Według nowej propozycji umowy, przedstawionej przez dyrektora POSUM, lekarze otrzymają wyższe wynagrodzenie niż dotychczas. Zgłaszany przez nich postulat dotyczący zmiany sposobu rozliczeń (przejście na rozliczenia procentowe) również został uwzględniony. Planowane modyfikacje nie tylko poprawią jakość obsługi pacjentów, ale także polepszą komfort pracy oraz zwiększą przychody POSUM oraz lekarzy. Obejmą m.in. proces rejestracji pacjentów oraz zasady współpracy z kadrą medyczną. Od maja ośrodek zorganizował kilka spotkań z lekarzami, by wspólnie wypracować nowe ramy współpracy.
AW